Pierwsze Flirty dla MAV
Stadler dostarczył dwa Flirty dla węgierskich kolei MAV. Umowa między stronami została podpisana w 2013 roku i obejmuje dostawę 42 czteroczłonowych składów. Wszystkie jednostki mają dotrzeć na Węgry do jesieni 2015 roku. Malowanie Flirtów jest biało-niebieskie z charakterystycznymi, żółtymi drzwiami. Stadler jako jedyny chciał dostarczyć 48 ezt-ów na potrzeby regionalnych przewozów. 42 z nich ma zostać przekazanych Spółce MÁV-Start, sześć pozostałych trafić do Györ-Sopron-Ebenfurth Railway. Nowe składy są klimatyzowane, wyposażone w urządzenia ETCS, zasilane napięciem 25kV. Każdy z nich może przewozić 200 pasażerów. Zakup pojazdów jest współfinansowany z środków unijnych. To nie pierwsze Flirty na Węgrzech. Wcześniej Stadler dostarczył już 60 takich pociągów. Pierwszy kontrakt na dostawę 30 FLIRTów MÁV podpisał z firmą Stadler Rail Group w 2006 r., rok później przewoźnik skorzystał z opcji i zakontraktował kolejnych 30 pociągów. Kolejnym sukcesem Grupy Stadler Rail na Węgrzech było wygranie w 2012 roku przetargu ogłoszonego przez GYSEV na dostawę czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych. Po zrealizowaniu najnowszego zamówienia, na Węgrzech w eksploatacji będzie łącznie 112 pociągów Flirt. Podpisanie tych kontraktów pociągnęło za sobą szereg inwestycji na Węgrzech. Od momentu wejścia na tamtejszy rynek Grupa zainwestowała w sumie 40 milionów euro, uruchamiając centrum serwisowe w Pusztaszabolcs oraz zakład w Szolnok, który zajmuje się produkcją aluminiowych pudeł wagonów. W rezultacie tych inwestycji powstało 400 miejsc pracy. Znacząca część procesu produkcji pociągów dla MÁV i GYSEV odbywa się w zakładzie w Szolnok.