Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsza zmodernizowana SM42 prowadzi już pociągi TLK

inforail
08.08.2014 23:12
Modernizacja lokomotyw SM42 dla PKP Intercity nabiera tempa. Gotowa jest już kolejna, siódma maszyna. Tymczasem pierwsza z nich rozpoczęła pracę liniową. Prowadzi pociągi na linii helskiej. Łącznie PKP Intercity przebudowują 20 lokomotyw serii SM42, po 10 lokomotyw typu 18D oraz 6Dl. Jednoagregatowe SM42 (typ 18D) wyposażonych są w system jazdy akumulatorowej z zasobnika energii, zaś lokomotywy dwuagregatowe (typ 6Dl) wyposażone w układ zasilania składu pociągu w energię elektryczną. Zewnętrznie rzuca się w oczy zabudowa całkowicie nowego nadwozia. Ze starego pojazdu pozostała tylko ostoja, wózki i zbiorniki paliwa. Wyposażono go w nowoczesny system hamulcowy ze sprężarką śrubową i sprężynowym hamulcem postojowym oraz specjalne zderzaki z funkcją „crash”, pochłaniające energię zderzeniową. Lokomotywa posiada również: mikroprocesorowy układ sterowania, układ elektronicznego pomiaru paliwa, system przeciwpożarowy, układ GPS, nowoczesny rejestrator jazdy oraz monitoring z rejestracją szlaku. W pojeździe zastosowano również nowoczesną, klimatyzowaną kabinę maszynisty z dwoma ergonomicznymi pulpitami sterowniczymi oraz częścią socjalną. Zmodernizowane lokomotywy są 'przyjazne’ maszyniście. Ergonomiczny pulpit pozwala na intuicyjne i wygodne sterowanie, a zmiany konstrukcyjne na uzyskanie bardzo dobrej widoczności we wszystkich kierunkach, co zmniejsza stres podczas obsługi pojazdu. Kolejna lokomotywa po modernizacji otrzymała oznaczenie SM42-3101. Wcześniej remontowane maszyny oznaczano jako SM42-3001 – 3006.   
Film z przejazdu lokomotywy przez Kielce można znaleźć tutaj  
SM42-3101 (źródło: YouTube)