Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwsza zmodernizowana jednostka 646 Kolei Czeskich już na trasie

inforail
09.12.2021 07:45
Pierwsza zmodernizowana jednostka serii 646, wyprodukowana przez firmę Stadler Pankow, rozpoczęła przewożenie pasażerów na linii z Ołomuńca do Drahanovic w ramach przejazdów próbnych – podały Ceske drahy.

Za całkowitą modernizację odpowiada słowacka firma ŽOS Zvolen, która wyremontuje wszystkie dwanaście zestawów. Czeskie Koleje zakupiły je w Niemczech w celu zapewnienia połączeń regionalnych w Kraju Ołomunieckim.

Pierwsza jazda

Pierwszą jazdę zrealizowała jednostka 646 016 na trasie Os 14017 z Ołomuńca hl.n. do Drahanovic. To zestaw, który przeszedł całkowitą modernizację wnętrza i tym samym oferuje pasażerom maksymalny komfort. Kolejny zmodernizowany zestaw serii 646 powinien być wdrożony w tym tygodniu na tej samej linii bądź na liniach ze Šumperka do Hanušovic lub z Ołomuńca do Moravský Beroun. Na tych liniach będzie jeździło łącznie 12 takich pojazdów, z których wszystkie zostaną oddane do użytku w przyszłym roku – mówi Jiří Ješeta, członek zarządu i wiceprezes ČD odpowiedzialny za transport pasażerski.

Zmodernizowany zestaw wyposażony jest w monitory LCD, Wi-Fi dla pasażerów, w pociągu znajdują się gniazdka elektryczne do ładowania elektroniki, system informacji audiowizualnej czy lokalizacja GPS do monitorowania ruchu pociągu w systemie KIDSOK .

Z Niemiec do Czech  

Dwanaście nowoczesnych i klimatyzowanych jednostek serii 646 z obniżoną podłogą, produkowanych przez Stadler Pankow, które zapewnią również komfort podróżowania pasażerom na wózkach inwalidzkich, Koleje Czeskie zakupiły w Niemczech. Wszystkie będą miały jednolity wygląd, a malatura zewnętrzna w barwach korporacyjnych Kolei Czeskich zostanie uzupełniona naklejkami z motywami z regionu ołomunieckiego.

Jeszcze przed modernizacją Koleje Czeskie samodzielnie uruchomiły 5 pociągów Stadler GTW. Pasażerowie na liniach w regionie spotykają je już od prawie dwóch lat. Jednak obecny gruntowny remont dotyczy również tych jednostek. Wybór dostawcy modernizacji pociągów trwał kilka miesięcy dłużej niż pierwotnie zakładano. Ostatecznie České dráhy podpisały umowę ze słowacką firmą ŽOS Zvolen. Wartość kontraktu to 270 mln koron, a prace rozpoczęły się rok temu.

Parametry techniczne jednostek serii 646

• trzyczłonowa, sześcioosiowa jednostka z przekładnią elektryczną,

• rok produkcji - 1999/2000,

• prędkość maksymalna – 120 km/h,

• maksymalne przyspieszenie - 0,85 m/s2,

• długość - 38 660 mm,

• szerokość - 3000 mm,

• masa całkowita jednostki: pusty - 59 000 kg, ładowny - 71 000 kg,

• moc silnika - 550 kW,

• obłożenie: 108 pasażerów na miejscach siedzących, 103 pasażerów na miejscach stojących