Pierwsza siódemka po modernizacji w Olkol na jazdach testowych

inforail
12.09.2016 21:36

EP07-505 po naprawiepiątego poziomu utrzymania przeprowadzanej w Olkol Oleśnica ma już za sobąpierwsze jazdy testowe.

Czoła lokomotywy prezentują się niemal identycznie jak wEP07-1014, zmodernizowanej również w zakładzie w Oleśnicy (przez ówczesne ZNTK)8 lat temu. Zmienione zostało również malowanie, na zgodne z nową wizualizacjąPKP Intercity. Zmieniło się miejsce logo przewoźnika na burtach pojazdu, zastosowanoteż inny układ kolorów w malaturze.

Przypomnijmy, o czym informowaliśmy na lamach InfoRail, że PKPIntercity rozstrzygnęły przetarg na wykonanie napraw okresowych na 5 – tympoziomie utrzymania siedmiu lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07. Przewoźnikzrezygnował z podniesienia prędkości elektrowozów, stąd też pozostanie onaniezmieniona ? 125 km/h. W przetargu zostały złożone trzy oferty. Opróczzwycięskiej OLKOL Oleśnica także z PESY i Newagu. Komisja przetargowa oceniłana 100 pkt tę pierwszą. Firma z Nowego Sącza uzyskała 77,57 pkt, zaś zBydgoszczy 72,80 pkt. Identycznie sytuacja wyglądała w obu częściachzamówienia. Przypomnijmy, że pierwsza z nich dotyczyła 4, zaś druga 3lokomotyw. Oferty były oceniane według kryteriów: cena ? 80% oraz gwarancja ?20%. W obu przypadkach OLKOL był najtańszy i zaproponował najdłuższą gwarancję.Jak wspominamy na wstępie właśnie zakończyła się naprawa pierwszej z lokomotyw,zdjęcia maszyny możecie zobaczyć pod poniższym linkiem.