Pierwsza Gama sprzedana do firmy Lokomotiv
Pierwsza elektryczna Gama znalazła swojego nabywcę. To firmaLokomotiv. Jej użytkownikiem ma być zaś Ecco Rail. Przekazanie lokomotywy nowemuwłaścicielowi zostało zaplanowane na jutro. Trochę żałujemy, że pierwszyegzemplarz lokomotywy PESY trafia do przewoźnika towarowego?.
Lokomotiv zakupił pierwszą wyprodukowaną przez PESĘ lokomotywę 111Ed, wyposażoną w systemMarathon, oparty na agregacie prądotwórczym o mocy 400 kW, który pozwalana:
– prowadzenie składów z prędkością do 40 km/h,
– ruszenie i prowadzenie składów, których brutto wynosi do3500 t,
– uzyskanie minimalnego zasięgu lokomotywy na poziomie 40 kmz bruttem do 3500 t. Im mniejszy ładunek, tym zasięg wzrasta. Lokomotywasamodzielnie jest w stanie przejechać z prędkością 40 km/h dystans do 400 km.
Dzięki temu przewoźnik uzyska możliwość wykonania pracmanewrowych ze składem do 3500 t. Lokomotywa jest w pełni samowystarczalna wzakresie dostarczenia składu na miejsce docelowe. Nie musi ciągnąć orazangażować dodatkowej lokomotywy manewrowej w miejscu docelowym. Eliminuje tokonieczność utrzymywania dodatkowych lokomotyw manewrowych oraz płaceniapodwykonawcy za prace manewrowe. W sytuacji awarii sieci trakcyjnej na szlakulokomotywa ze składem nie musi czekać na jej usunięcie. Po opuszczeniupantografów może przeprowadzić skład do miejsca, gdzie ponownie może przejść nazasilanie z trakcji.
Gama spełnia wszystkie cztery scenariusze zderzeniowe wg EN15227. To zdecydowana poprawa bezpieczeństwa. Została wyposażona w opatentowanysystem ?antywspinających? rozpraszających energię przy zderzeniu absorberów,zapobiegających wjechaniu na drugi pojazd. Kabina maszynisty jest klatkąbezpieczeństwa, zapewniającą strefę przeżycia dla załogi.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Uniwersalna konstrukcja wózków wraz z zawieszeniem silnikówtrakcyjnych, umożliwia budowę lokomotyw na prędkości od 140 do 190 km/h. Gamębędzie mogła także rekuperować energię, a przez to oszczędzać ją.
Maszynista będzie miał możliwość sterowania pracą lokomotywyw trybie manewrowym z umieszczonych na bocznych ścianach kabiny panelisterowniczych. To poprawi bezpieczeństwo i komfortu obsługi. Klejone poszycieboczne ze stopów lekkich gwarantuje ograniczenie masy pojazdu oraz poprawęestetyki.
Lokomotywa wyposażona jest także w pełni funkcjonalnątoaletę wraz z umywalką, co zwiększa komfort pracy obsługi pojazdu. W kabiniemaszynista ma do dyspozycji mikrofalówkę, lodówkę i czajnik bezprzewodowy.