TransInfo Archiwum|Inforail|Producenci|PESA zgarnia największy w historii PKP Intercity przetarg modernizacyjny
PESA zgarnia największy w historii PKP Intercity przetarg modernizacyjny
inforail
11.06.2013 14:41
PESA zgarnia największy w historii PKP Intercity przetarg modernizacyjny
Największy w historii PKP Intercity S.A. przetarg na modernizację 150 wagonów na trasę Przemyśl – Szczecin został dziś rozstrzygnięty. Kontrakt zrealizuje konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”. Wartość zamówienia to 412 869 180,00 zł brutto. Połowa środków będzie pochodzić z funduszy unijnych.
Zmodernizowany tabor uzupełni pulę 68 wagonów, które jeszcze tego lata pojawią się na trasie Przemyśl – Szczecin. O kontrakt starało się sześć podmiotów –cztery z Polski i dwa z Czech. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”S.A., które prace naprawcze wyceniło na 412 869 180,00 zł brutto. Wykonawca zamówienia od momentu wejścia w życie umowy będzie miał 24 miesiące na realizację projektu.
Modernizacja obejmie wagony przedziałowe i bezprzedziałowe 1. i 2. klasy, jak również wagony sypialne, z miejscami do leżenia oraz barowe. Zakres prac obejmie instalację nowych systemów i podzespołów, montaż foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej. W ramach modernizacji pojawią się również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz rowerzystów. Wagony zostaną dostosowane do prędkości 160 km/h, co pozwoli przewoźnikowi w pełni wykorzystywać możliwości eksploatacyjne obecnie modernizowanych linii kolejowych E-30 (fragment Wrocław – Katowice – Kraków ) i E-59 (fragment Wrocław – Poznań – Szczecin).
Projekt modernizacji zostanie częściowo sfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 –2013. PKP Intercity realizuje projekty taborowe na kwotę 4,1 mld zł. W realizacji inwestycji taborowych przewoźnik wykorzystuje środki Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024