PESA: Zabiegamy jedynie o możliwość złożenia oferty
Jedynym o co zabiegaPESA jest możliwość złożenia ofert w obu przetargach, co niestetyuniemożliwiają nam zapisy SIWZ, głównie w zakresie doświadczenia ? stwierdza rzecznikprasowy PESY Michał Żurowski.
Chodzi rzecz jasna o ogłoszone niedawno przetargi na dostawytaboru przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego (jużwydłużony został termin składania ofert) oraz Łódzką Kolej Aglomeracyjną. PESAnie ma doświadczenia w dostawie taboru z zabudowanym systemem ETCS. Ale deklarujegotowość budowy i dostawy takich jednostek.
PESA jest przygotowana do produkcji pojazdów ELF2(dokumentacja projektowa), spełniających wszystkie wymagania przewoźników (montażsystemów bezpieczeństwa ETCS) i normTSI, które będą obligatoryjne dla nowych typów pojazdów od czerwca 2017 ?stwierdza Michał Żurowski.
I dalej przedstawiciel PESY wyjaśnia, że wprowadzanie doSIWZ, nigdy dotąd niestosowanych, w takiej formie zapisów wykluczających udziałPESA w postępowaniu podważa ideęuczciwej konkurencji. Do tej pory wymagania zamawiających koncentrowały się nadocelowych parametrach pojazdów, które będą dostarczane. W obu toczących siępostepowaniach barierami wejścia dla PESA są parametry pojazdów już dostarczonych(doświadczenie), które biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy i staninfrastruktury (zamontowane w torach systemy bezpieczeństwa) są bez znaczeniana etapie składania ofert – uważa PESA.
Co ciekawe od warunków przetargu ŁKA odwołał się równieżNewag. Firma kwestionuje konieczność dostarczenia zastępczego ezt-a w przypadkuawarii którejś z przekazanych jednostek. Oznacza to de facto koniecznośćzbudowania, tak na wszelki wypadek, co najmniej dodatkowe składu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
KIO ma zająć się pierwszymi odwołaniami w najbliższychdniach. Do czasu rozstrzygnięcia odwołań przez KIO nie będziemy komentowaćprzebiegu postępowań ? zaznacza Michał Żurowski.
Przypomnijmy, że ŁKA ogłosiła przetarg na dostawę 14 ezt-ów,województwo zachodniopomorskie zaś na 13 (+7 opcja) pojazdów.
„