Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA z optymizmem, ale umiarkowanym, o przetargu Kolei Mazowieckich

inforail
11.10.2017 07:58

Jak jużinformowaliśmy na łamach InfoRail.pl aktualnie toczy się postępowanie nadostawę ezt-ów dla Kolei Mazowieckich. Cały czas czekamy na rozstrzygnięcie.

Jak wiadomo oferty złożyło trzech producentów. Najtańszajest PESA. Zobaczymy jakie będzie rozstrzygnięcie – powiedział nam MaciejMaciejewski, dyrektor marketingu pojazdów szynowych bydgoskiej firmy. Firmazaoferowała w przetargu Elfa2, czyli pojazd z rodziny, która wcześniej zostałazaproponowana Kolejom Śląskim, Wielkopolsce, Podkarpaciu i PrzewozomRegionalnym.

Postępowanie jest dość skomplikowane. Po otworzeniu ofert iodczytaniu parametrów, które nie były utajnione odnieśliśmy wrażenie, że, o ilenasza cena była atrakcyjna, o tyle dużym zaskoczeniem okazały się kosztyutrzymania, jakie zaoferował Stadler – powiedział nam Maciej Maciejewski.

Przedstawiciel producenta z Bydgoszczy nie ukrywa, że lekcjazostała odrobiona. Historia pokazała, że zdarzały się przypadki, iż cenę zautrzymanie ciężko było obronić. Podchodzimy teraz do tematu ostrożniej, woparciu o ścisłe wyliczenia – podkreślał Maciejewski. I dodał, że ceny, którezaproponował Newag wskazują, że być może tę firmę nieco mniej interesował przetargKolei Mazowieckich. Ostateczna walka o wygraną powinna zatem rozegrać sięmiedzy PESĄ a Stadlerem.

Postępowanie dla Kolei Mazowieckich nie jest typowym, mabowiem dwa etapy – tu być może należy doszukiwać się powodów odpuszczenia goprzez firmę z Nowego Sącza. Jak tłumaczy Maciej Maciejewski pierwszy etap topodpisanie umowy ramowej, które niewiele daje. Może zdarzyć się tak, żeproducent który wygra ten przetarg nie dostanie żadnego konkretnego zamówienia.Umowa ramowa nie wiąże żadnej ze stron. Co prawda Koleje Mazowieckie deklarują,że zwycięzca dostanie jakieś zadanie do zrealizowania, pewności jednak nie ma.Zamówienie w całości jest intersujące, gdyby zostało zrealizowane w całości,byłoby jednym z największych w Polsce – zaznacza przedstawiciel PESY. Przypomnijmy,że to nawet 71 pociągów.

Czekamy zatem na werdykt komisji przetargowej, wszystko możesię jeszcze zdarzyć.