PESA wyprodukuje pociągi dla Włochów
inforail
17.06.2006 21:23
PESA wyprodukuje pociągi dla Włochów
W poniedziałek prezes PESY Tomasz Zaboklicki podpisał największy w historii firmy kontrakt o wartości 170 mln zł. Tyle kosztują pociągi, które trafią do regionalnej kolei w Bari. W tym mieście, leżącym w południowo-wschodnich Włoszech nad samym Adriatykiem, ma pojawić się 13 bydgoskich pociągów złożonych z trzech wagonów. Włosi nie chcieli kupować kota w worku. – To były długie rozmowy. Trwały aż półtora roku. W tym czasie partnerzy z Italii odwiedzali nas nader często. Sprawdzali, czy poradzimy sobie z kontraktem – mówi Zaboklicki. Firma musiała przekonać kontrahentów, że jest w stanie wyprodukować zupełnie nowe pociągi spalinowe, które poradzą sobie we włoskich, innych od polskich, warunkach technicznych. Wcześniej bydgoskie zakłady specjalizowały się w produkcji szynobusów elektrycznych. – Nie ukrywam, że to dla nas duże wyzwanie. To, że otrzymaliśmy ten kontrakt, to dowód uznania ze strony Włochów dla naszej firmy. Efekty będzie widać już za rok – mówi prezes PESY. Właśnie wtedy wyprodukowany zostanie pierwszy pociąg, kolejne będą opuszczać bydgoski zakład co dwa, trzy kolejne miesiące. Szefowie firmy mają nadzieję, że dzięki tak dużemu, pierwszemu w historii kontraktowi z zachodnią koleją, uda się otworzyć furtkę do podpisywania kolejnych z przedstawicielami tych rynków. To już następna wielka umowa, którą podpisała ostatnio PESA. Firma wyprodukuje dla spółki PKP Przewozy Regionalne 11 nowoczesnych pociągów elektrycznych, które będą kursować pomiędzy Warszawą a Łodzią. Od samorządu warszawskiego dostała również zamówienie na 15 pięcioczłonowych, niskopodłogowych tramwajów. W związku z takim rozwojem w najbliższych miesiącach zatrudnienie w zakładzie znajdzie aż 100 osób. – Szukamy m.in. elektryków, stolarzy, lakierników. Trudno dzisiaj o specjalistów w tej dziedzinie, jednak mam nadzieję, że uda nam się zatrudnić osoby znające się na tym fachu – mówi Zaboklicki.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024