PESA szuka silników trakcyjnych do lokomotyw wodorowych
PESA szuka silnikówtrakcyjnych z przekładniami, które mogłyby zostać wykorzystane przymodernizacji lokomotywy na napęd wodorowy.
Budżet na ten cel to 450000,00 PLN. A szczegóły totajemnica. Wiemy tylko, że przedmiot oferty musi być zgodny z warunkamiokreślonymi w specyfikacji ofertowej wraz z ewentualnymi załącznikami. Obadokumenty będą udostępniane na żądanie oferenta wyłącznie po podpisaniu z PESAumowy o poufności.
Wymagany termin gwarancji to 36 miesięcy, co może mieć dużeznaczenie po ostatnich przygodach z silnikami w lokomotywach Gama,wyprodukowanych dla PKP Intercity.
Ciekawe są kryteria wyboru:
1) Moment silnika w punkcie S1, przy 11,5 km/h:
Jeśli większy lub równy 6400 Nm – 5 punktów
Jeśli mniejszy niż 6400 Nm – 0 punktów
2) Ilość par biegunów:
3 pary lub więcej – 5 punktów
mniej niż 2 pary – 0 punktów
3) Zintegrowana przekładnia:
Przełożenie od 4,7 do 4,9 – 10 punktów
Poza powyższym zakresem – 0 punktów
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
4) Możliwość zabudowy na ramie 1LN bez zmian w geometriiramy wózka oraz bez wzrostu obciążeń ramy wózka (Weryfikacje po otrzymaniumodelu 3D od poddostawcy).
Możliwość montażu – 20 punktów
Brak możliwości montażu – 0 punktów
5) Zastosowanie montażu do osi za pomocą łożysk niewymagających częstej obsługi:
Łożysko nisko obsługowe – 5 punktów
Łożysko wymagające obsługi – 0 punktów
6) Zastosowanie skośnych zębów w celu redukcji hałasu:
Zastosowanie rozwiązania – 5 punktów
Brak – 0 punktów.
Oferty można składać do 11 września 2020 roku. Planowanytermin podpisania umowy to październik 2020 roku. Zamówienie realizowane jest wramach projektu bezemisyjna, napędzana wodorem lokomotywa manewrowa zautonomicznymi funkcjami bezpieczeństwa.
„