PESA przed Stadlerem, Newag w tyle na Mazowszu

inforail
21.08.2017 13:30

Koleje Mazowieckieotworzyły dziś koperty z ofertami na dostawę do 71 ezt-ów. Najtańszą ofertęzłożyła PESA.

W konsorcjum z ZNTK Mińsk Mazowiecki bydgoska firmazaproponowała kwotę 2.174.553.900,00 zł brutto. Niewiele droższy okazał sięStadler, który zaproponował cenę 2.210.767.370,75 zł. Nieco z tyłu pozostajeNewag, który wycenił swoje pociągi na 2.729.734.080,00 zł.

Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć 2.793.695.394,96zł brutto. Wszystkie oferty mieszczą w kosztorysie.

Cena to tylko połowa kryteriów wyboru, a te dośćrozbudowane:

Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Cena za dostawę 61pięcioczłonowych EZT, symulatora z jego instalacją uruchomieniem i przeszk.pracow., pakietów pozderzeniowych (napr.) dla tych EZT, szkolenie pracow. zobsł. tych EZT / Waga: 15

Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Cena za dostawę 10dwuczłonowych EZT, pakietu pozderzeniowego (naprawczego) dla tych EZT orazrealizację szkolenia pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi tych EZT /Waga: 5

Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Stawka za 1pojazdokilometr utrzymania pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnychw poziomach utrzymania P1, P2, P3 / Waga: 21

Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Stawka za 1pojazdokilometr utrzymania dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wpoziomach utrzymania P1, P2, P3 / Waga: 7

Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Cena za naprawy P4elektrycznych zespołów trakcyjnych (łącznie za 142 naprawy) / Waga: 2 Kryteriumjakości – Nazwa: Współczynnik efektywności pięcioczłonowego elektrycznegozespołu trakcyjnego / Waga: 10 Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnikefektywności dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 3

Kryterium jakości – Nazwa: Trwałość kół monoblokowychnapędnych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 5

Kryterium jakości – Nazwa: Trwałość kół monoblokowychtocznych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 5

Kryterium jakości – Nazwa: Trwałość kół monoblokowychnapędnych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 2

Kryterium jakości – Nazwa: Trwałość kół monoblokowychtocznych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 2

Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik zdolnościprzewozowej pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 10

Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik zdolnościprzewozowej dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 3

Kryterium jakości – Nazwa: Liczba stałych miejsc siedzącychw pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym / Waga: 5

Kryterium jakości – Nazwa: Układ osi w pięcioczłonowymelektrycznym zespole trakcyjnym / Waga: 5 Cena – Waga: Łącznie 50

Plan zakupu 71 nowych ezt obejmuje:

• 61 ezt pięcioczłonowych, które zostaną skierowane główniedo obsługi połączeń w relacjach: Warszawa – Działdowo (6 ezt), Sochaczew -Warszawa – Celestynów (12 ezt), Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki (12ezt), Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Modlin (15 ezt), Warszawa -Tłuszcz (16 ezt).

• 10 ezt dwuczłonowych, które zostaną skierowane do obsługipołączeń Radom – Drzewica, Radom – Skarżysko-Kamienna, Radom – Dęblin czy Radom- Warka.