PESA pracuje mimo wirusa. Link dla DB i 760M dla Białorusi z homologacją
Dwie kolejne zagraniczne homologacje Pesa. Mimo trudnościfirma utrzymuje produkcję i kontynuuje dostawy pojazdów – podał producent.
W ostatnim okresie zagraniczne homologacje uzyskały dwapojazdy Pesa – produkowany dla Deutsche Bahn LINK przeznaczony dla regionu Allgäuoraz pojazd 760M dla Kolei Białoruskiej.
Decyzja EBA dopuszczająca do ruchu na terenie Niemiec LINKBR633 dedykowane Allgäu umożliwia rozpoczęcie dostaw ostatniej partii 26pojazdów zamówionych przez Deutsche Bahn. Dwa pierwsze wyjechały z Bydgoszczy w piątek, 24 kwietnia, a miejscemdocelowym jest baza DB Regio AG w Kempten.
Mimo trudnościbędących skutkiem epidemii chcemy realizować plan dostaw i sprzedaży pojazdówdla DB. Po negocjacjach udało nam się rozwiązać problem braku możliwościprzyjazdu do Bydgoszczy komisarzy odbiorczych klientów. Uzgodniliśmy, żeodbiory pojazdów będą odbywały się dwuetapowo. Pierwszy etap na terenie PESABydgoszcz, drugi, już przy udziale komisarzy odbiorczych Deutsche Bahn wKempten. Zakładamy, że ostatnie LINKi dotrą do Niemiec we wrześniu -powiedział Jacek Niedziela, Kierownik Kontraktu DB w Pesa Bydgoszcz.
Do tej pory Pesa dostarczyła do Niemiec 46 LINKów, które sąeksploatowane w Sauerland i Hesji. W zależności od liczby członów mają od 110do 160 miejsc siedzących, w tym 12 w I klasie, są w pełni przystosowane doprzewozu osób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, z miejscami dla rowerów i mogąosiągać prędkość do 140 km/h.
Pierwsze sześcioczłonowe pojazdy 760M dla Kolei Białoruskiejzostały dostarczone do Mińska w 2019 roku. Od grudnia woziły już pasażerów wramach eksploatacji nadzorowanej. Regularnie obsługują przewozy w klasie biznesna linii Mińsk-Witebsk. Pokonują tę trasę w 3 godziny (bez przystankówpośrednich) lub 3 godziny i 16 minut (zatrzymując się na stacjach wBoguszewsku, Orszy, Tołoczynie i Borysowie).
Homologacja, którą otrzymały teraz te pojazdy wydana zostałana podstawie Regulaminu Technicznego TR TS 001/2011 Euroazjatyckiej UniiGospodarczej.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oznacza to, że 760Mmogą być eksploatowane także poza Białorusią. Możemy oferować te pojazdyklientom w innych krajach – m.in. Rosji, Litwie, Uzbekistanie, Kazachstanie czyMołdawii – podkreśla Dariusz Skotnicki, Dyrektor Sprzedaży RynkuWschodniego.
Do tej pory PESA uzyskała 25 homologacji dopuszczającychprodukowane w Bydgoszczy pociągi do ruchu w 11 krajach. Pociągi Pesa wożąpasażerów m.in we Włoszech, Niemczech, Czechach, Litwie czy Białorusi, atramwaje w Moskwie, Kijowie, Sofii, węgierskim Szeged i rumuńskim Cluj. W sumiefirma dostarczyła zagranicę ponad 330 pojazdów.
Pesa podaje, że mimo trudności będących efektem epidemiikoronawirusa, utrzymuje produkcję i stara się realizować zamówienia,jednocześnie robiąc wszystko by zminimalizować ryzyko i chronić pracowników. Wtej chwili spółka dostarcza tramwaje dla Gdańska, Częstochowy i Sofii,produkuje pojazdy dla Trenitalia i DB, a w najbliższym czasie podpisze umowę nadostawę 16 tramwajów w rumuńskich Jassach. Pesa pracuje też nad pozyskaniemkolejnych kontraktów. W marcu złożyła najkorzystniejszą cenowo ofertę nadostawę 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Dolnośląskich.Przewoźnik analizuje oferty.
„