TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|PESA, Newag i Vossloh złożyły oferty na spalinówki dla PKP Intercity
PESA, Newag i Vossloh złożyły oferty na spalinówki dla PKP Intercity
inforail
08.05.2013 15:18
PESA, Newag i Vossloh złożyły oferty na spalinówki dla PKP Intercity
W postępowaniu przetargowym na zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych dla PKP Intercity S.A. wzięło udział 3 producentów –PESA, Newag i Vossloh. Wartości poszczególnych ofert są następujące:
· Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. – wartość oferty brutto – 173 270 100,00 zł
· Newag S.A. – wartość oferty brutto –211 683 000,00 zł
· Vossloh España, S.A. – wartość oferty brutto – 393 495 696,00 zł
Komisja przetargowa, przy wyborze najkorzystniejszej oferty, będzie kierować się w 80% kryterium ceny (z czego 60 pkt procentowych stanowi cena brutto za dostawę pojazdów i 20 pkt procentowych usługa utrzymania tj. stawka za 1 km przebiegu pojazdu), a w 20% kryterium terminu dostawy pojazdów. Podmiot, który złoży najkorzystniejszą ofertę będzie miał 24 miesiące (od daty podpisania umowy) na realizację zamówienia.
Nowe lokomotywy poprowadzą w 2015 roku pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane, np. pomiędzy Ełkiem a Suwałkami, czy Rzeszowem a Zagórzem. Część środków potrzebnych na realizację inwestycji PKP Intercity S.A. chce pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.
Zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich, jest pierwszym tego typu zamówieniem w historii przewoźnika. Celem projektu jest zwiększenie konkurencyjności sektora kolejowego i polepszenie jakości usług oraz rozszerzenie jego zasięgu o nowe trasy. Dotychczas na liniach niezelektryfikowanych do prowadzenia swoich pociągów przewoźnik wynajmował lokomotywy spalinowe od podmiotów zewnętrznych. Zakup nowego taboru umożliwi PKP Intercity S.A. uruchamianie połączeń pasażerskich również na liniach, gdzie brakuje dziś trakcji elektrycznej np. we wschodnich i północnych regionach Polski. PKP Intercity planuje realizować połączenia z wykorzystaniem nowych lokomotyw na trasach:
Ełk –Korsze,
Ełk –Olecko –Suwałki,
Rzeszów –Stalowa Wola – Zamość,
Rzeszów –Jasło –Zagórz,
Krzyż –Gorzów Wlkp.,
Piła –Krzyż.
W ramach finansowania projektu PKP Intercity S.A. aplikuje o środki Unii Europejskiej – w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (POIiŚ). 23 listopada 2012 r. projekt został umieszczony na liście podstawowej projektów indywidualnych dla POIiŚ. PKP Intercity realizuje projekty taborowe na kwotę 4 mld zł. W realizacji inwestycji taborowych przewoźnik wykorzystuje środki Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024