PESA naprawi dolnośląskie autobusy szynowe

inforail
12.03.2014 13:32

Koleje Dolnośląskie wybrały wykonawcę przeglądów technicznych autobusów szynowych, połączonych z odświeżeniem pojazdów. Prace te wykona bydgoska PESA, która zainkasuje 10 986 104 PLN bez VAT. Do naprawy mają zostać skierowane cztery pojazdy:

a) autobus szynowy typu 218Md (oznaczenie kolejowe SA134) dokumentacja systemu utrzymania o numerze DSU 218Md 0130-2,
b) autobus szynowy typu 218Md –Mińsk 2 (oznaczenie kolejowe SA134) dokumentacja systemu utrzymania DSU 218Md-M 0130-3,
c) autobus szynowy typu 214Mb (oznaczenie kolejowe SA135) dokumentacja systemu utrzymania o numerze DSU 214Mb 0130- 2,
d) autobus szynowy typu 214Mb –Mińsk 1 (oznaczenie kolejowe SA135) dokumentacja systemu utrzymania o numerze DSU 214Mb-M 0130-1.
PESA naprawi dolnośląskie autobusy szynowe
W ramach wykonywania przeglądów technicznych, będących przedmiotem niniejszego zamówienia, bez dodatkowego wynagrodzenia wykonawca obowiązany jest usuwać wykryte w związku z wykonywanymi przeglądami wady i usterki i w ramach prac dodatkowych. Wynagrodzeniem wykonawcy z tytułu wykonywania przeglądów okresowych objęte są w szczególności prace dodatkowe takie, jak:
a) pojazd szynowy kompletny
—malowanie poszycia pudła farbą chemoutwardzalną wraz z warstwą antygraffiti. Farba powinna posiadać następujące cechy: zwiększona odporność na ścieranie, odporność na działanie czynników atmosferycznych, lepsze przyleganie do podłoża, podwyższona gładkość, większa estetyka. Zakres prac malarskich zostanie ustalony przez przedstawicieli zamawiającego i wykonawcy podczas przekazywania pojazdów do wykonania obsługi technicznej;
—wykonanie napisów na pudle zgodnie z obowiązującymi przepisami;
—wykonanie napisów na pudle zgodnie z wytycznymi użytkownika (logo KD S.A., informacja o zakupie pojazdów ze środków unijnych, logo DKD)
b) ostoja
—usuwanie wszelkich uszkodzeń uszkodzenie występujących na ostoi (odkształcenia, pęknięcia, pęknięcia spawów)
c) nadwozie i wyposażenie wewnętrzne
—naprawa poszycia zewnętrznego (brak uszkodzeń blach poszyciowych, brak uszkodzeń krawędzi)
—stopnie wejściowe –wykładzina oraz listwy maskujące muszą być wymienione na nowe;
—poręcze oraz uchwyty dla podróżnych –w przypadku uszkodzeń malatury poręczy i uchwytów należy wykonać nową malaturę w technologii proszkowej
—drzwi odskokowo –przesuwne –wymienić paski napędowe na nowe
—wymiana wszystkich uszkodzonych okien, porysowanych szyb oraz rozszczelnionych (zaparowanych) pakietów okiennych
—wymiana uszkodzonej tapicerki – należy zachować wzór i kolorystykę tapicerki w całym pojeździe. Za tapicerkę uszkodzoną Zamawiający uważa tapicerkę pociętą, pocerowaną, posiadającą łaty z poprzednich napraw lub napisy, których nie można usunąć
—naprawa podłokietników
—wymiana uszczelek na nowe
—przegląd i naprawa na specjalistycznym stanowisko modułu WC
—naprawa fotela maszynisty
d) urządzenia cięgłowo –zderzne –w przypadku uszkodzeń lub zużycia należy wymienić na nowe
e) sterowanie kabinowe i urządzenia czujności
—zabudowa dodatkowego przycisku do uruchomienia piasecznicy (w przypadku gdy takiego przycisku nie ma);
—zabudowa dodatkowego, nożnego przycisku do kasowania wskazań SHP i CA
—w przypadku uszkodzenia rękojeści zadajnika jazdy i hamowania oraz manipulatora hamulca dodatkowego wymienić na nowe
—wszystkie opisy na pulpicie muszą być nowe
—malatura blach pulpitowych nie może być uszkodzona, niedopuszczalne są ogniska korozji. W takim przypadku należy dokonać czyszczenia blach za pomocą obróbki strumieniowo –ściernej (śrutowanie) oraz wykonać malaturę w technologii proszkowej
Jeżeli w toku realizacji zamówienia pojawi się konieczność wykonania prac, o których mowa poniżej, zostaną one rozliczone w oparciu o stawki wskazane w ofercie:
a) Zestaw kołowy
—wymiana kół monoblokowych
—wymiana osi
—wymiana tarczy hamulcowej
—wymiana przekładni osiowej
—wymiana łożysk zestawów kołowych
b) Zespół napędowy (silnik spalinowy, przekładni główna, układ hydrostatyki itp.)
—wymiana głowicy silnika
—wymiana bloku silnika
—wymiana tłoka silnika
—wymiana sprężarki powietrza
—wymiana sprężarki klimatyzacji
—wymiana prądnicy
c) Inne
—wymiana czopa skrętu
W trakcie wykonywania przeglądów należy wykonać adaptację istniejącego systemu informacji pasażerskiej do aktualnie obowiązujących przepisów poprzez zabudowę:
a) Tablic kierunkowych (bocznych) 4 –wierszowych –prezentacja informacji zgodnie z zapisami Rozporządzeni Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej tj. pierwszy wiersz –oznaczenie przewoźnika, numer pociągu oraz nazwa pociągu (jeżeli występuje), drugi wiersz –nazwa stacji początkowej, trzeci wiersz –informacja o postojach na trasie przejazdu (informacja przewijania), czwarty wiersz –nazwa stacji końcowej. Tablice powinny być podłączane do istniejącej na pojazdach instalacji elektrycznej. Tablice te muszą być zbudowane w konstrukcji pudła i znajdować się w środkowej części pojazdu dla pojazdów SA135 lub w środkowej części członu dla pojazdów SA134 nad linią okien. Tablice muszą się znajdować po obu stronach pojazdu. Nie dopuszcza się pozostawienia tablic kierunkowych bocznych w obrębie okna bocznego
b) zabudowę nowych sterowników systemu informacji pasażerskiej w kabinach maszynisty lub rozwinięcie funkcji sterownika STR1-3 (już zabudowanego na pojazdach) poprzez zmianę oprogramowania. Sterownik powinien spełniać następujące funkcje:
—maszynista przed rozpoczęciem kursu wprowadza za pomocą klawiatury numerycznej numer pociągu, który będzie obsługiwał. Po wyborze numeru pociągu maszynista potwierdza relację i stację początkową od której będzie obsługiwał pociąg.
—w przypadku zmiany kierunku jazdy i związaną z tym zmianą kabiny maszynisty maszynista po zmianie kabiny nie musi po załączeniu sterownika na nowo wprowadzać numeru pociągu tylko kontynuuje poprzednie ustawienia numeru pociągu.
—po zakończaniu relacji pociągu na stacji końcowej maszynista potwierdza zakończenie relacji pociągu na sterowniku.
—stacje i przystanki kolejowe powinny być lokalizowane przy pomocy GPS. W przypadku braku sygnału GPS sterownik powinien pobierać informację o przebytej drodze z układu rejestracji przebytej drogi.
—zapowiedź głosowa o zbliżaniu się do stacji, na którym pociąg zatrzymuje się, powinna się pojawiać około 1 minuty przed zatrzymaniem pojazdu. Po ruszeniu z postoju, powinien pojawić się komunikat głosowy o następnym przystanku.
—na tablicach kierunkowych zewnętrznych czołowych powinna się pojawiać nazwa stacji docelowej. Powinna istnieć możliwość wyświetlania informacji w dwuwierszu, informacja może się „przewijać”oraz naprzemienne pokazywanie informacji np. stacja docelowa przez 15 s, nazwa przewoźnika Koleje Dolnośląskie 5 s itd.
—Sterownik powinien współpracować z tablicami bocznymi 4-wierszowymi
—tablica kierunkowa wewnętrzna powinna pokazywać następujące komunikaty: nazwa stacji na której pojazd się znajduje (podczas postoju), nazwa następnej stacji, na której pociąg się zatrzyma, wykaz przystanków jakie zostały do końca relacji pociągu (trasa przejazdu), nazwa stacji docelowej, informacje dodatkowe np. reklamy czy też informacje o ofercie lub o zakłóceniach w ruchu (KKZ), data, godzina oraz imieniny
—sterownik powinien być programowany za pomocą pamięci USB lub karty SD oraz za pomocą transmisji danych przy pomocy ogólnodostępnych sieci GSM
—Wykonawca przekaże Zamawiającemu oprogramowanie do programowania sterowników oraz przeszkoli wskazane przez Zamawiającego osoby (maksymalnie 3 pracowników Zamawiającego).