PESA kontra Stadler w przetargu na 12 ezt-ów dla PKP Intercity

inforail
22.01.2019 10:33

Dwie oferty wpłynęły wprzetargu na dostawę 12 ezt-ów dla PKP Intercity. Złożyli je PESA i Stadler.

Firma z Bydgoszczy zaproponowała kwotę 1.171.058.400,00zł brutto, Stadler zaś 1.014.750.000,00 zł brutto. Cena za jeden pojazd toodpowiednio 70.725.000,00 zł brutto i 60.024.000,00 zł brutto. Stadlerzaoferował też niższą stawkę świadczenia usług utrzymania 4,67 zł, przy 5,12 złPESY.

Tylko oferta Stadlera mieści się w szacunkach Zamawiającego, który na ten cel chciał przeznaczyć 1.024.713.000,00 zł brutto.

Przypomnijmy, że PKP Intercity ogłosiły przetargna dostawę ezt-ów w grudniu 2017 roku. Po kilkukrotnym przekładaniu terminu na składanieofert wreszcie udało się je otworzyć. Wbrew wcześniejszym pogłoskomzainteresowania zamówieniem nie wykazał Newag. Zabrakło także innych producentów,takich jak Siemens czy Bombardier, co pokazuje pewne status quo polskiego rynku.

I dodajmy, że przedmiotem zamówienia jest:

1) dostawa 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych orazprzeszkolenie osób wskazanych przez zamawiającego w zakresie ich obsługi, atakże dostawa wyprawki;

2) świadczenie przez wykonawcę usług utrzymania pojazdów, wzakres których wchodzi:

a) świadczenie usług utrzymania technicznego pojazdów ozakresie spełniającym cztery poziomy utrzymania pojazdów kolejowych (poziom 1,poziom 2, poziom 3, poziom 4);

b) zapewnienie specjalistycznego Warsztatu UtrzymaniaTechnicznego wraz z wyposażeniem, do świadczenia usług o których mowa w pkt.a);

c) świadczenie usług utrzymania nieplanowego, korekcyjnegooraz napraw pogwarancyjnych pojazdów;

d) czyszczenie pojazdów;

e) udostępnienie kanału informatycznego, w ramach usługiutrzymania pojazdów, dla przekazywania pomiędzy zamawiającym a wykonawcąinformacji o usterkach stwierdzonych w pojazdach, które będą przez wykonawcęusuwane w ramach usługi utrzymania pojazdów.