PESA kontra Newag – kolejne starcie
inforail
17.05.2013 12:42
PESA kontra Newag – kolejne starcie
Jak łatwo było przypuszczać w okrojonym przetargu Zachodniej Grupy Zakupowej startują dwaj polscy producenci –PESA i Newag. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 9 ezt-ów z możliwością zakupu kolejnych 8 jednostek. Tańszą ofertę złożyła firma z Nowego Sącza. Również terminy dostaw zaproponowane przez Newag są krótsze. Poniżej zamieszczamy zestawienie złożonych ofert:
Producent
|
Wartość oferty
|
Wartość składu
|
Terminy dostarczenia jednostek
|
Newag
|
192 618 000 PLN
|
21 400 000 PLN
|
1. pojazd –30 dni, 2. pojazd –30 dni, 3. pojazd –30 dni
|
PESA
|
218 964 600 PLN
|
24 320 000 PLN
|
1. pojazd –36 dni, 2. pojazd –65 dni, 3. pojazd –125 dni
|
Teraz badaniem ofert zajmie się komisja przetargowa. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 180 mln zł netto. Przypomnijmy, że w okrojonej grupie zakupowej, oprócz zachodniopomorskiego zostało w zasadzie województwo lubuskie. Z dziewięciu zakupionych ezt-ów siedem wzmocni zachodniopomorski tabor kolejowy, a dwa –lubuski.
Nowe elektryczne zespoły trakcyjne muszą sprostać bardzo wysokim wymaganiom. Mają m.in. być przystosowane do poruszania się z maksymalną. prędkością eksploatacyjną do 160 km/godz. Ponadto muszą gwarantować co najmniej 190 stałych miejsc siedzących (maksymalna pojemność pojazdu co najmniej 360 osób), być wyposażone w układ klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji przestrzeni pasażerskiej, zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, a także muszą być przyjazne dla osób o niepełnej sprawności ruchowej, m.in. poprzez wydzielenie co najmniej dwóch miejsc wyposażonych w zaczepy do mocowania wózka inwalidzkiego z pasażerem, rampy przy drzwiach wejściowych, itp.Każdy pojazd ma być objęty dostępem do bezprzewodowego internetu (WIFI), wyposażony w gniazdka elektryczne (oznaczone piktogramem) zasilane prądem o napięciu 230 V i natężeniu umożliwiającym ładowanie baterii telefonów komórkowych, a także zasilanie komputerów osobistych w ilości jeden punkt na dwa stałe miejsca siedzące.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024