PESA kontra Newag – kolejne starcie

inforail
17.05.2013 12:42
Jak łatwo było przypuszczać w okrojonym przetargu Zachodniej Grupy Zakupowej startują dwaj polscy producenci –PESA i Newag. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 9 ezt-ów z możliwością zakupu kolejnych 8 jednostek. Tańszą ofertę złożyła firma z Nowego Sącza.  Również terminy dostaw zaproponowane przez Newag są krótsze. Poniżej zamieszczamy zestawienie złożonych ofert:
Producent
Wartość oferty
Wartość składu
Terminy dostarczenia jednostek
Newag
192 618 000 PLN
21 400 000 PLN
1. pojazd –30 dni, 2. pojazd –30 dni, 3. pojazd –30 dni
PESA
218 964 600 PLN
24 320 000 PLN
1. pojazd –36 dni, 2. pojazd –65 dni, 3. pojazd –125 dni
Elf z PESYImpuls z Newagu
Teraz badaniem ofert zajmie się komisja przetargowa. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 180 mln zł netto. Przypomnijmy, że w okrojonej grupie zakupowej, oprócz zachodniopomorskiego zostało w zasadzie województwo lubuskie. Z dziewięciu zakupionych ezt-ów siedem wzmocni zachodniopomorski tabor kolejowy, a dwa –lubuski.
Nowe elektryczne zespoły trakcyjne muszą sprostać bardzo wysokim wymaganiom. Mają m.in. być przystosowane do poruszania się z maksymalną. prędkością eksploatacyjną do 160 km/godz. Ponadto muszą gwarantować co najmniej 190 stałych miejsc siedzących (maksymalna pojemność pojazdu co najmniej 360 osób), być wyposażone w układ klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji przestrzeni pasażerskiej, zgodnie z obowiązującymi normami technicznymi, a także muszą być przyjazne dla osób o niepełnej sprawności ruchowej, m.in. poprzez wydzielenie co najmniej dwóch miejsc wyposażonych w zaczepy do mocowania wózka inwalidzkiego z pasażerem, rampy przy drzwiach wejściowych, itp.Każdy pojazd ma być objęty dostępem do bezprzewodowego internetu (WIFI), wyposażony w gniazdka elektryczne (oznaczone piktogramem) zasilane prądem o napięciu 230 V i natężeniu umożliwiającym ładowanie baterii telefonów komórkowych, a także zasilanie komputerów osobistych w ilości jeden punkt na dwa stałe miejsca siedzące.