PESA i Newag składają odwołania w przetargu Kolei Mazowieckich
Szykuje się ostrawalka o zamówienie na dostawę ezt-ów dla Kolei Mazowieckich. Swoje uwagi dozapisów przetargowych już zgłaszają NEWAG i PESA.
Firma z Nowego Sącza twierdzi, że zapisy SIWZ naruszajązasady uczciwej konkurencji. Chodzi mianowicie o wskazanie jako kryteriów ocenyofert trwałości kół monoblokowych bez określenia maksymalnej dopuszczalnejwartości tego parametru, niejednoznacznym sformułowaniu definicji awarii iuszkodzenia. Newag kwestionuje też kary umowne. Niejednoznaczne są, wedługproducenta, zapisy dotyczące jazd obserwacyjnych, usług serwisowych, pracdodatkowych, licencji na oprogramowanie i dokumentację. Newag dalej kwestionuje8-letni okres umowy ramowej, a co za tym idzie konieczność dostarczania tożsamychpojazdów w tym okresie. Łącznie firma z Nowego Sącza domaga się zmian w 20zapisach specyfikacji przetargowej.
Odwołanie złożyła też PESA. Firma kwestionuje zapisydotyczące kół monoblokowych i wymogu ich trwałości. Nierówne traktowaniewykonawców, zdaniem PESY, to wskazanie dla potrzeb obliczania energiitrakcyjnej odcinka Warszawa Wschodnia – Siedlce – Warszawa Wschodnia.Niejednoznaczne są również według producenta żądania aby pojazd był wyposażonyw urządzenia ETCS systemu zarządzania ruchem kolejowym ERTMS poziom 2,baseline, w wersji co najmniej 3.4.0.
W uzasadnieniu PESA stwierdza, że tylko Flirt3 Stadleraposiada koła monoblokowe napędowe o innej średnicy niż toczne. Stąd też PESAuważa, że na tym parametrze Stadler może zyskać więcej punktów niż konkurencja.
Podobnie jest z trasą do Siedlec. Na tej trasie na co dzień eksploatowanesą Flirty, PESA uważa, że wybór tej trasy nie jest kwestią przypadku. Stadlerma zatem dokładne dane dotyczące zużycia energii na tej trasie i nie musi ponosićkosztów związanych z przeprowadzaniem obliczeń. PESA proponuje odcinek Warszawa– Warka – Radom.
Co do ERTMS poziomu 2, baseline w wersji 3.4.0 PESAtwierdzi, że żadna firma w Polsce nie ma na niego certyfikatu, nie jest możliwezainstalowanie go w pociągach dla Kolei Mazowieckich.
Przypomnijmy, że przetarg obejmuje 71 składów – 61 pięcioczłonowychi 10 dwuczłonowych. Termin składania ofert oznaczono na 11 lipca, jednak jużdziś możemy spodziewać się jego zmiany. I przypomnijmy kryteria oceny ofert,które są dość rozbudowane:
Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Cena za dostawę 61pięcioczłonowych EZT, symulatora z jego instalacją uruchomieniem i przeszk.pracow., pakietów pozderzeniowych (napr.) dla tych EZT, szkolenie pracow. zobsł. tych EZT / Waga: 15
Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Cena za dostawę 10dwuczłonowych EZT, pakietu pozderzeniowego (naprawczego) dla tych EZT orazrealizację szkolenia pracowników Zamawiającego z zakresu obsługi tych EZT /Waga: 5
Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Stawka za 1pojazdokilometr utrzymania pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnychw poziomach utrzymania P1, P2, P3 / Waga: 21
Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Stawka za 1pojazdokilometr utrzymania dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wpoziomach utrzymania P1, P2, P3 / Waga: 7
Kryterium jakości – Nazwa: Podkryterium – Cena za naprawy P4elektrycznych zespołów trakcyjnych (łącznie za 142 naprawy) / Waga: 2
Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik efektywnościpięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 10
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik efektywnościdwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 3
Kryterium jakości – Nazwa: Trwałość kół monoblokowychnapędnych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 5
Kryterium jakości – Nazwa: Trwałość kół monoblokowychtocznych w pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 5
Kryterium jakości – Nazwa: Trwałość kół monoblokowychnapędnych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 2
Kryterium jakości – Nazwa: Trwałość kół monoblokowychtocznych w dwuczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych / Waga: 2
Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik zdolnościprzewozowej pięcioczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 10
Kryterium jakości – Nazwa: Współczynnik zdolnościprzewozowej dwuczłonowego elektrycznego zespołu trakcyjnego / Waga: 3
Kryterium jakości – Nazwa: Liczba stałych miejsc siedzącychw pięcioczłonowym elektrycznym zespole trakcyjnym / Waga: 5
Kryterium jakości – Nazwa: Układ osi w pięcioczłonowymelektrycznym zespole trakcyjnym / Waga: 5
Cena – Waga: Łącznie 50
„