PESA i Newag już w grze o lokomotywy dla PKP IC

inforail
02.08.2017 17:23

PKP Intercity szybkozorientowały się, że wykluczenie polskich firm „nie przejdzie”. Przewoźnikzmienił zapisy przetargowe i dopuścił do rywalizacji i PESĘ i Newag. A tazapowiada się teraz bardzo ciekawie.

PKP Intercity tak zmieniły zapisy przetargowe, że do udziałuw rywalizacji wystarczy doświadczenie w dostarczeniu 10 pojazdów z napędem elektrycznymw okresie pięciu ostatnich lat. Ze spełnieniem tego warunku nie będzie żadnegoproblemu i dla firmy z Nowego Sącza i z Bydgoszczy. Obie będą musiały jeszczewskazać, że w analogicznym okresie wykonały 20 usług utrzymania pojazdów kolejowychz napędem elektrycznym na co najmniej 2. poziomie, w tym co najmniej 5 usługpoziomu 4.

Przy okazji zmienił się też termin składania ofert. Terazproducenci mają czas do 3 października 2017 roku, a oferta musi zachowaćważność do końca 2017 roku.

Zmieniły się także kryteria wyboru oferty. Teraz kształtująsię one następująco:

Termin dostawy pojazdu – 10%,

Maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczychcech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km. (dla każdego Pojazdu osobno) – 3%,

Współczynnik gotowości technicznej – 4%,

Współczynnik niezawodności taboru – 3%,

Cena jednostkowa dostawy pojazdu – 40% oraz

Stawka za świadczenie usług utrzymania – 40%.