Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA: Homologacja Linków dla DB w przyszłym roku

inforail
15.07.2015 08:06

Wszystkie przetargi kolejowe w Polsce ?na dziś? kończą się w2015 roku ? mówi nam Robert Świechowicz, wiceprezes PESY. Samorządy szykują siędopiero do kolejnych zamówień, z tego, co wiemy pierwsze z nich mają zostaćogłoszone jeszcze w tym roku ? dodaje. To odpowiedź na nasze pytanie czy po ?boomie?na dostawy pojazdów, a co za tym idzie zwiększonej liczbie zamówień PESIE niegrozi przestój i spadek w produkcji. Robert Świechowicz wydaje się być jednakspokojny o przyszłość firmy. Z jednej bowiem strony szykują się kolejnezamówienia, już z nowej unijnej perspektywy, z drugiej zaś PESA cały czasbuduje pojazdy na eksport.

Drobne potknięcie firmy, związane z niepowodzeniem przy realizacjikontraktu dla Netinery, nie wpływa bowiem na plany dalszej ekspansji zagranicznej.To utrudnienie, które trzeba ciężką pracą pokonać ? mówi Robert Świechowicz. Takrobimy, pracujemy. Pojazdy dla Deutsche Bahn mają być dopuszczone w przyszłymroku ? dodaje. Na stratę tego kontraktu PESA nie może sobie chyba pozwolić,stąd też trudno dziwić się jej determinacji. Dodajmy w tym miejscu, że aktualniefirma z Bydgoszczy z powodzeniem realizuje dostawy spalinowych pociągów ART220dla włoskich kolei Trenitalia. Jednostki te już rozpoczęły obsługę linii wregionie Toskanii. Nie przewidujemy problemów, których nie moglibyśmy rozwiązać? tak o homologacji pojazdów do kolejnego kraju, a więc do Niemiec, mówi RobertŚwiechowicz.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail PESA twierdzi, że zainteresowaniepojazdami niesprzedanymi Netinerze jest spore, i to z rynku krajowego izagranicznego. Nie wracając już do szczegółów warto zaznaczyć, że zRegioSharków zadowoleni są Czesi i wcale nie zdziwiłyby nas kolejne zakupy takichpojazdów, dokonane przez Ceske drahy. Jak zaznacza Robert Świechowicz naszczegóły jeszcze za wcześnie, musimy zatem uzbroić się w cierpliwość.

Nie możemy zapominać także o tramwajach, które, jakzaznacza wiceprezes bydgoskiego producenta, stanowią już niemal 50% produkcjiPESY. A zatem na brak zajęć największy polski producent taboru szynowego wPolsce narzekać nie powinien.