PESA dostarczy spalinówki dla PKP Intercity
inforail
26.02.2014 17:58
PESA dostarczy spalinówki dla PKP Intercity
Trwa świetna passa PESY. Bydgoski producent wygrywa przetarg na dostawę 10 spalinówek dla PKP Intercity. To trzecie ważne zwycięstwo w ostatnich dniach, po wygranej w postępowaniach na dostawę 20 ezt-ów, także dla PKP Intercity oraz składów push&pull dla Kolei Mazowieckich. PESA pokonała Newag i tym samym zdobyła zamówienie na pierwsze lokomotywy spalinowe. Dostarczone zostaną oczywiście GAMY, pierwsza taka maszyna już powstaje w Bydgoszczy, o czym informowaliśmy na łamach InfoRail. Oferta kujawsko-pomorskiej firmy zdobyła 100 punktów, konkurencyjna tylko 71,50. PESA zrealizuje zamówienie za kwotę 131 199 991,80 mln zł brutto.
Komisja przetargowa, przy wyborze najkorzystniejszej oferty, kierowała się w 45% kryterium ceny (z czego 33 pkt procentowe stanowiła cena brutto za dostawę pojazdów i 12 pkt procentowych cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1km przebiegu pojazdu), 40% wskaźnikiem NPV, a w 15% współczynnikiem niezawodności i gotowości technicznej pojazdu.
A tak punktowali obaj producenci:
1) oferta nr 1 – złożona przez NEWAG S.A.
a) cena za wykonanie przedmiotu zamówienia – 38,03 pkt., w tym za poszczególne świadczenia częściowe:
i. cena brutto za dostawę Pojazdów –27,04 pkt.
ii. cena brutto usługi utrzymania, tj. stawka za 1 km przebiegu jednego Pojazdu –10,99 pkt.
b) wskaźnik NPV –33,47 pkt.
c) współczynnik niezawodności i gotowości technicznej Pojazdu –0 pkt.
łączna liczba przyznanych punktów: 71,50
2) oferta nr 2 – złożona przez Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A.
a) cena za wykonanie przedmiotu zamówienia – 45,00 pkt., w tym za poszczególne świadczenia częściowe:
i. cena brutto za dostawę Pojazdów –33,00 pkt.
ii. cena brutto usługi utrzymania, tj. stawka za 1 km przebiegu jednego Pojazdu –12,00 pkt.
b) wskaźnik NPV –40,00 pkt.
c) współczynnik niezawodności i gotowości technicznej Pojazdu –15,00 pkt.
łączna liczba przyznanych punktów: 100,00
1) oferta nr 1 – złożona przez NEWAG S.A.
a) cena za wykonanie przedmiotu zamówienia – 38,03 pkt., w tym za poszczególne świadczenia częściowe:
i. cena brutto za dostawę Pojazdów –27,04 pkt.
ii. cena brutto usługi utrzymania, tj. stawka za 1 km przebiegu jednego Pojazdu –10,99 pkt.
b) wskaźnik NPV –33,47 pkt.
c) współczynnik niezawodności i gotowości technicznej Pojazdu –0 pkt.
łączna liczba przyznanych punktów: 71,50
2) oferta nr 2 – złożona przez Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A.
a) cena za wykonanie przedmiotu zamówienia – 45,00 pkt., w tym za poszczególne świadczenia częściowe:
i. cena brutto za dostawę Pojazdów –33,00 pkt.
ii. cena brutto usługi utrzymania, tj. stawka za 1 km przebiegu jednego Pojazdu –12,00 pkt.
b) wskaźnik NPV –40,00 pkt.
c) współczynnik niezawodności i gotowości technicznej Pojazdu –15,00 pkt.
łączna liczba przyznanych punktów: 100,00
’Dotychczas do prowadzenia naszych pociągów na liniach niezelektryfikowanych wynajmowaliśmy lokomotywy spalinowe od podmiotów zewnętrznych. Projekt zakupu 10 nowych pojazdów i prowadzona obecnie modernizacja kolejnych 20 pozwolą przede wszystkim podnieść komfort podróżowania z PKP Intercity. Dzięki nim zminimalizujemy ryzyko awarii, występujących dziś w starym taborze, a także zapewnimy sprawne ogrzewanie i klimatyzację. Nowoczesne lokomotywy poprawią także warunki pracy maszynistów oraz obniżą nasze koszty’ – mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych.
Nowe lokomotywy, od października 2015 roku, poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane. Trafią na trasy: Ełk – Korsze, Ełk – Olecko – Suwałki, Rzeszów – Zamość, Rzeszów – Zagórz, Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn, Piła – Krzyż. Pojazdy będą dysponowały deklaracjami zgodności taboru z obowiązującymi normami środowiskowymi i bezpieczeństwa oraz spełniały wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei). Nowy tabor będzie przystosowany do prędkości nie mniejszej niż 140 km/h.
W ramach finansowania projektu PKP Intercity aplikowało o środki unijne – w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (POIiŚ). Projekt uzyskał wsparcie w wysokości 67,2 mln zł.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024