PESA dostarczy pociągi dla DB
inforail
30.08.2012 11:40
PESA dostarczy pociągi dla DB
Bydgoska Pesa podpisze we wrześniu kontrakt na dostawę taboru dla niemieckich kolei DB. Wartość umowy będzie porównywalna z kontraktem realizowanym przez producenta w Warszawie czyli 1,5 mld zł – poinformował PAP.
’Wszystko wskazuje na to, że kontrakt z niemieckim przewoźnikiem podpiszemy podczas największych branżowych targów transportowych InnoTrans w Berlinie, 19 września. To efekt prowadzonego od 1,5 roku przetargu na dostawę taboru dla kolei DB’ – poinformował PAP Tomasz Zaboklicki, prezes spółki Pesa. Jak zaznaczył, o wyborze polskiej firmy zdecydowała nie cena, ale doświadczenie i niemieckie certyfikaty, które zakłady zdobyły w ostatnich latach.
’To bardzo wymagający kontrahent, który sam wybiera uczestników przetargów i wnikliwie ich sprawdza. Kontrakt potwierdzi, że jesteśmy liczącym się uczestnikiem rynku, poważną firmą, oferującą pojazdy na światowym poziomie’ –zaznaczył w rozmowie z PAP Zaboklicki.
Na razie nie znamy szczegółów kontraktu ani jego dokładnej wartości .To informacje trzymane przez producenta w tajemnicy. Wiadomo jedynie, że dotyczyć on będzie dostawy wieloczłonowych pojazdów do połączeń regionalnych.
’Pod względem wartości i liczby jednostek taboru będzie to umowa porównywalna z realizowanym obecnie kontraktem na dostawę 186 tramwajów dla Warszawy’ –ocenił w rozmowie z PAP Michał Żurowski, rzecznik Pesa SA. Władze Warszawy zapłacą za tabor z Bydgoszczy – 1,5 mld zł.
Wiadomo też, że umowa z DB ma mieć charakter ramowy. Przewoźnik określi w niej, ile maksymalnie pojazdów, w jakim czasie i za jaką cenę zakupi od PESY. Uroczystość zaplanowano podczas wrześniowych targów InnoTrans w Berlinie. Dostawa taboru dla DB będzie drugim dużym kontraktem Pesy na niemieckim rynku. Jak informuje PAP PESA wybrała też berlińskie targi na miejsce premiery swojej lokomotywy. Pojazd o nazwie 'Maraton’ będzie miał unikalny napęd elektryczno-spalinowy.
’Dotychczas nie było czegoś takiego w ofercie producentów taboru. Lokomotywa napędzana będzie silnikiem elektrycznym, ale posiadać będzie również silnik spalinowy pozwalający np. na wykonanie pracy manewrowej w miejscu docelowym typu port czy baza magazynowa, gdzie często brak napowietrznej elektrycznej sieci trakcyjnej’ –podkreślił w rozmowie z PAP Zaboklicki.
Prezes zaznaczył, że bydgoska firma dysponuje wystarczającym potencjałem, pozwalającym na wykonanie nowych kontraktów i nie planuje znaczącego zwiększenia załogi, która liczy około 3,7 tys. osób w głównej siedzibie w Bydgoszczy i filii w Mińsku Mazowieckim.
Dołącz do nas na Facebooku.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024