PESA chyba nie wykona P4 śląskich Elfów2; jest lepsza oferta
Dwie oferty zostały złożone w przetargu na wykonanie usługi naprawy 4 poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 21WEa, 22WEd i 34WEa wraz z wykonaniem prac dodatkowych.
Wszystko wskazuje na to, że producent składów przetargu nie wygra.
Oferty
Oferty w przetargu Kolei Śląskich złożyli:
1) Public Transport Service - cena oferty brutto: 87.185.948,40 zł;
2) Pesa Mińsk Mazowiecki S.A., - cena oferty brutto: 99.184.740,00 zł.
Obie oferty mieszczą się w szacunkach zamawiającego, który na ten cel chce przeznaczyć 117 028 350,00 zł brutto.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przedmiotem zamówienia obejmuje wykonanie przez wykonawcę usługi naprawy:
• 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 22WEd odpowiadającej 4 poziomowi utrzymania określonej w Dokumentacji Systemu Utrzymania dla pojazdu typu 22WEd wraz z wykonaniem prac dodatkowych;
• 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 21WEa odpowiadającej 4 poziomowi utrzymania określonej w Dokumentacji Systemu Utrzymania dla pojazdu typu 21WEa wraz z wykonaniem prac dodatkowych;
• 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 34WEa odpowiadającej 4 poziomowi utrzymania określonej w Dokumentacji Systemu Utrzymania dla pojazdu typu 34WEa wraz z wykonaniem prac dodatkowych.
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był świadczony przez wykonawcę posiadającego wdrożony system zarządzania jakością w odniesieniu do branży kolejowej potwierdzony certyfikatem IRIS (ISO/TS 22163). Przedmiot zamówienia winien być realizowany z zachowaniem standardów w zakresie jakości, niezawodności i bezpieczeństwa technicznego zgodnymi ze standardami IRIS. Zamawiający wymaga również, aby przedmiot zamówienia objęty był gwarancją jakości na pojazd na okres co najmniej 24 miesięcy i maksymalnie na okres 60 miesięcy. Przedmiot zamówienia ma być realizowany z zachowaniem standardów w zakresie jakości, niezawodności i bezpieczeństwa technicznego zgodnymi ze standardami IRIS. W związku z powyższym Wykonawca składa wraz z ofertą przedmiotowe środki w postaci certyfikatu zgodnie z normą ISO/TS 22163(IRIS).
Planowany termin realizacji zamówienia: od dnia zawarcia umowy do dnia odbioru po naprawie P4 ostatniego pojazdu, z zastrzeżeniem, iż orientacyjny termin zakończenia umowy to 31 grudnia 2026 roku.
Czekamy na decyzję komisji przetargowej.