PESA: Były drobne zawirowania związane z projektem Elf 2

inforail
18.10.2017 07:15

Co kolejowo dziejesię w PESIE? Pytamy Macieja Maciejewskiego, dyrektora marketingu pojazdówszynowych bydgoskiej firmy.

Aktualnie, co nie jest tajemnicą, realizujemy projektyzwiązane z Elfem 2 – mówi nam przedstawiciel producenta. Mamy zamówienia naponad 40 sztuk takich pojazdów. Już dziś możemy z dużym prawdopodobieństwempowiedzieć, że liczba ta zwiększy się – dodaje. Przypomnijmy, że chodzi oopcje, z których zamawiający będą korzystać. Jeden z pierwszych Elf-ów 2 zostałprzez PESĘ pokazany na targach w Gdańsku. Zamówienia realizowane są obecnie dlaKolei Śląskich, Województwa Śląskiego, a w dalszej kolejności dla Podkarpacia iWielkopolski oraz Przewozów Regionalnych.

Te zamówienia pozwalają nam rozwijać rodzinę pojazdów Elf 2– mówi Maciej Maciejewski. Zamówione są bowiem jednostki od dwu dopięcioczłonowych.

Elf2 – to pojazd zbudowany o wszystkie obowiązujące normy iprzepisy TSI w pełnym zakresie. Mieliśmy trochę nerwową sytuację jeśli chodzi oERTMS, bo Koleje Śląskie nie sprecyzowały w oparciu o jaką normę ma zostaćwykonany. Były zawirowania z UTK, który wychodzi z założenia, że trzeba spełnićnajnowszą normę ,w tym przypadku z 2016 roku. Był delikatny zgrzyt. Jest pewienproblem z producentami, którzy muszą dostosować się do wymagań. My, przyśląskich Elfach2, korzystamy z Bombardiera, który miał pewien kłopot zespełnieniem wymagań. Wydaje się, że Siemens jest w tym ciut dalej. I Darty ipojazdy dla Kolei Mazowieckich miały montowane urządzenia właśnie Siemensa –wyjaśnia Maciej Maciejewski.

Jak wiadomo finalnie udało się uzyskać wszystkie pozwoleniai dopuszczenia dla Elfa2. Pojazdy takie obsługują już połączenia w województwieśląskim.