TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Pendolino z ustarkami, PKP Intercity nie odebrały żadnego składu!
Pendolino z ustarkami, PKP Intercity nie odebrały żadnego składu!
inforail
14.10.2014 09:22
Pendolino z ustarkami, PKP Intercity nie odebrały żadnego składu!
PKP Intercity przetestowały cztery pociągi typu pendolino. Nie odebrały żadnego, ale obiecują, że szybkie składy wyjadą na tory w grudniu – informuje 'Puls Biznesu’.
’Rozpoczęliśmy finalny odbiór czterech pociągów, niestety żadnego nie mogliśmy zaakceptować Mamy nadzieję, że następnym razem dostarczone zostaną nam w pełni sprawne składy’ – podkreśla Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity. Okazało się, że pociągi mają sporo usterek, takich jak niesprawne światła lub radio. PKP Intercity chcą natomiast, by 20 składów, kosztujących 400 mln EUR, nie miało żadnych wad, nawet drobnych.
Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej, przekonuje, że strony powinny się szybko porozumieć, by zgodnie z planem pendolino mogło zacząć kursować od 14 grudnia 2014 r. Ewentualny spór o usterki może pokrzyżować plany.
Na ile prawdopodobne będzie dotrzymanie grudniowego terminu, wyjaśni się już w najbliższych dniach. Intercity przyśpieszają testowanie składów. Dotychczas spółka sprawdzała dwa pociągi podczas weekendu, czyli w sumie przetestowała cztery. Od przyszłego tygodnia będzie sprawdzać dwa składy w dni robocze i dwa w weekendy, więc do końca października przetestowanych będzie w sumie dziewięć.
Przypomnijmy, że Pendoino jako pociągi kategorii EIC Premium miały wyjechać 14 grudnia br. Termin ten wydaje się coraz bardziej zagrożony, wszakże pozostały równo dwa miesiące a prawie nic nie jest gotowe. Począwszy rzecz jasna od pociągów, na infrastrukturze i zapleczu skończywszy. Jak informowaliśmy wczoraj na łamach InfoRail Pendolino miałyby być najszybszymi pociągami w Polsce, mogącymi kursować, już od 14 grudnia, z prędkością 200 km/h. PKP Intercity planują skierować te składy do obsługi połączeń Gdynia – Warszawa – Katowice/Kraków/Wrocław. Za wszystkie składy, zamówione w firmie Alstom przewoźnik musi zapłacić około 400 mln euro. Współpraca między stronami od początku jest trudna i niewiele wskazuje na poprawę. Pozostaje zatem czekać.
Więcej o przygotowaniach do uruchomienia Pendolino pisaliśmy tutaj.
Co na to PKP Intercity?
Przewoźnik poinformował, że proces odbiorów Pendolino idzie zgodnie z harmonogramem, jednak podczas prób prowadzonych w ciągu ostatnich dwóch weekendów ujawniono usterki w pociągach, które muszą zostać usunięte przez producenta. Pierwotny harmonogram projektu przewidywał przekazanie przez Alstom pierwszych pociągów z pełną dokumentacją (czyli homologacją UTK zgodną z wymaganiami kontraktowymi) 6 maja, czyli zakładał 7 miesięcy na przygotowanie składów do jazdy z pasażerami. Obecnie czas ten skrócił się do zaledwie 2 miesięcy.
Priorytetem PKP Intercity jest bezpieczeństwo podróżnych, dlatego przed odbiorem końcowym nowych pociągów procedury weryfikujące stan techniczny pojazdów przeprowadzane są z najwyższą starannością, tak aby wszystkie ewentualne usterki zostały usunięte. Aktualnie, grudniowy wyjazd Pendolino nie jest jeszcze zagrożony, ale z powodu opóźnienia producenta z dostawą oraz trudności podczas testów, czas na przygotowania znacznie się skrócił.
Równolegle do odbiorów pociągów, PKP Intercity szkoli maszynistów oraz drużyny konduktorskie, a także finalizuje prace nad przygotowaniem zapleczy do obsługi technicznej pojazdów w Gdyni, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Priorytetem PKP Intercity jest bezpieczeństwo podróżnych, dlatego przed odbiorem końcowym nowych pociągów procedury weryfikujące stan techniczny pojazdów przeprowadzane są z najwyższą starannością, tak aby wszystkie ewentualne usterki zostały usunięte. Aktualnie, grudniowy wyjazd Pendolino nie jest jeszcze zagrożony, ale z powodu opóźnienia producenta z dostawą oraz trudności podczas testów, czas na przygotowania znacznie się skrócił.
Równolegle do odbiorów pociągów, PKP Intercity szkoli maszynistów oraz drużyny konduktorskie, a także finalizuje prace nad przygotowaniem zapleczy do obsługi technicznej pojazdów w Gdyni, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024