Pendolino wolniejsze od EIC i z mniejszym dofinasnowaniem

inforail
20.11.2014 14:03
Wszystkim zwolennikom projektu Pendolino polecamy zestawienie czasów przejazdu pociągów kategorii EIP oraz EIC. Te pierwsze będą obsługiwane przez składy dostarczone przez Alstom, te drugie zaś przez lokomotywę i wagony. Jak się okazuje trasę Warszawa –Katowice niektóre pociągi EIC pokonają w czasie krótszym niż Pendolino. I tak EIC Górnik potrzebować na to będzie 2 godziny i 31 minut, podczas gdy jadące nieco ponad godzinę wcześniej Pendolino 2 godziny i 34 minuty. To trzy minuty więcej. I dalej EIC Eugeniusz Kwiatkowski pojedzie jeszcze o minutę szybciej!  Ryzykując nawet stwierdzenie, że to porównywalne czasy przejazdów, nie można oprzeć się złudzeniu, że to, co oferuje Pendolino to jednak zdecydowanie za mało. Może faktycznie należałoby opóźnić uruchomienie tych połączeń i poczekać, aż systemy zaczną sprzedawać bilety, a PKP PLK skończy niekończące się remonty. Bo jak na razie wygląda do słabo, nawet bardzo słabo….   
A to nie koniec. We wrześniu Komisja Europejska potwierdziła ok. 22% wkład finansowy z Funduszu Spójności. Zmianie uległa wysokość kwoty kwalifikowanej. Tym samym kwotowo dofinansowanie zmniejszyło się o niespełna 14 MLN EUR (z 88 do 74 MLN EUR). Jednocześnie Komisja przyznała, że projekt jest zgodny z priorytetami programu operacyjnego i przyczyni się do osiągnięcia jego celów.
Pozostałe środki, czyli 1,4 MLD PLN pochodzą z kredytu przyznanego Spółce przez Europejski Bank Inwestycyjny. Wkład własny PKP Intercity wynosi 10%.
Rozkład jazdy Warszawa - Katowice na 15.12.2014