Pendolino w Czechach nabiera skrzydeł.
inforail
22.11.2006 17:28

Pendolino w Czechach nabiera skrzydeł.
Po latach problemów i szukania zadań zastępczych dla posiadanych przez koleje Czeskie siedmiu składów Pendolino z wychylnym pudłem nadszedł przełom. Do dotąd obsługiwanego połączenia Ostrawa –Praga dołączyły w końcu relacje międzynarodowe. Pierwotnie jednostki te miały służyć wyłącznie do obsługi osi Berlin –Praga –Wiedeń. Jednak po wielu komplikacjach ze strony niemieckiej kierownictwo ČD musiało szukać zadań zastępczych dla nowych pojazdów. Niejako przypadkiem postanowiono wykorzystać je do obsługi połączenia stolicy kraju z Ostrawą. Połączenie oznaczane jako SC Pendolino (SuperCity) okazało się być trafionym posunięciem i pomimo problemów technicznych połączenia te zostaną utrzymane.
Nowym będzie natomiast wprowadzenie tych jednostek do ruchu międzynarodowego. Do kategorii SC zostaną podwyższone pociągi SC Slovenskástrela (jedna para pociągów z Pragi do Bratysławy) oraz dwie pary pociągów na osi Praga –Wiedeń (SC Johann Gregor Mendel i SC Smetana. Trasę do Bratysławy pociąg pokona w 3:47, natomiast do Wiednia w 3:57. Dla porównania z Polskimi realiami warto przedstawić ceny. Otóż podróżując na zwykłym bilecie w klasie drugiej zapłacimy za przejazd do Bratysławy 496 koron, natomiast z Pragi do Wiednia przejedziemy za 593 korony (bilet dostępny tylko w Czechach). Oprócz specjalnej oferty w pociągach będzie również obowiązywała taryfa międzynarodowa.
Opracowane na podstawie: www.zeplage.cz
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Régio2N – piętrowa nowość
30.03.2010
Wydzielenie, uwłaszczenie, oddłużenie
30.03.2010
Londyn: DB chce przejąć Arriva plc.
29.03.2010
Wrocław: DKD chwalone przez fachowców
26.03.2010
Warszawa: Zmiana czasu – 28.03.10
25.03.2010
Rzym: AGV osiąga prędkość 300 km/h
25.03.2010
Budapeszt: Zahamowanie reformy MÁV
25.03.2010
Budowa kolei w Libii
23.03.2010
Aktualności taborowe
23.03.2010
Więcej z Działu Producenci
Chińskie EZT produkcji CSR
02.03.2010
Bydgoszcz: Elfy z PESY na Śląsk
22.12.2009
Kraków: Naprawa SA109-002
18.12.2009
Który sposób na ‘gagara’ lepszy
17.11.2009
Alstom Coradia Polyvalent
10.11.2009
Opole: Kolejny szynobus na torach
07.09.2009
Lokomotywa Softronic Craiova Phoenix
04.08.2009
Toruń: Pesa zmodernizuje SA106-001
03.08.2009
Olsztyn: Naprawa awaryjna SA106-015
17.07.2009
Elf – nowy EZT z Bydgoszczy
14.07.2009
Wagony pasażerskie Wagonmasz
07.07.2009
Więcej z Działu Infrastruktura
Szczecin: Naprawy toru i rozjazdów
29.03.2010
Wrocław: Modernizacja linii C-E 59
19.03.2010
Tunel średnicowy w Łodzi
16.03.2010
Łódź: Tunel pod miastem
12.03.2010
Zgierz: Remont dworca kolejowego
11.03.2010
Kolejne informacje o KDP w Polsce
09.03.2010
Warszawa: Nowy parking w Brwinowie
03.03.2010