Pendolino uwzględniają specyficzne potrzeby osób z niepełnosprawnością

inforail
24.02.2015 07:24

W ostatnich dniach głośno było o kłopotach osób niepełnosprawnych z podróżowaniem pociągami Pendolino. Zanim EIP nie zabrało Janiny Ochojskiej kwestię tę poruszył także poseł Sławomir Piechota, o czym informowaliśmy na łamach InfoRail. Mamy odpowiedź Ministerstwa Rozwoju i Infrastruktury. Wiceminister Zbigniew Rynasiewicz wyjaśnia, że składy zespolone ED250 (Pendolino), którymi obsługiwane są pociągi Express InterCity Premium (EIP), konstrukcyjnie uwzględniają specyficzne potrzeby osób z niepełnosprawnością. Każdy pociąg kategorii EIP posiada wagon wyposażony w elektrycznie sterowane podnośniki umożliwiające wsiadanie i wysiadanie pasażerów poruszających się na wózku inwalidzkim, które zainstalowane są po obu stronach składu. Informacja o usytuowaniu wagonu w składzie pociągu podana jest w dostępnych kanałach informacyjnych. W wagonie tym znajdują się dwa miejsca dedykowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz specjalnie dostosowana na potrzeby tych osób toaleta. MIR wskazuje, że w przedmiotowym zakresie odbyły się konsultacje ze środowiskiem osób z niepełnosprawnością, reprezentowanym przez Fundację Zero Barier oraz Fundację Integracja. Obie organizacje zgodnie stwierdziły, że Pendolino jest jednym z najlepiej przystosowanych pociągów dla osób niepełnosprawnych, jakie kursują po polskich torach. Relacje dokumentujące przebieg i zakres konsultacji znajdują się na następujących stronach internetowych:http://zerobarier.pl/aktualnosc/testowalismy–pendolino/30 ,http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/176105.Jak dalej informuje Rynasiewicz aby zapewnić wszystkim pasażerom bezproblemowe i bezpieczne korzystanie ze składów ED250, przed uruchomieniem pociągów kategorii EIP, kilkudziesięciu pracowników drużyn konduktorskich zostało przeszkolonych z obsługi pasażerów z niepełnosprawnością. Do końca kwietnia br. PKP Intercity SA zaplanowało przeszkolenie w tym zakresie kolejnych 280 pracowników. W trosce o osoby z różnymi typami dysfunkcji, przewoźnik podejmuje sukcesywne działania zmierzające do dalszego eliminowania niedogodności mających wpływ na komfort ich podróżowania.