Pendolino rozpędzone do zawrotnej prędkości…
inforail
20.08.2013 09:26
Pendolino rozpędzone do zawrotnej prędkości…
Wczoraj Pendolino rozpoczęło testy na torze w Żmigrodzie. Co ciekawe z nowego nabytku PKP Intercity śmieją się już chyba wszyscy, oprócz oczywiście samych zainteresowanych. We wczorajszym podsumowaniu dnia jedna z telewizji pokazała materiał o testach składu, który został zapowiedziany m.in. zdaniem, że pojazd został rozpędzony do zawrotnej, jak na polskie warunki, prędkości 160 km/h. Cóż przykre, ale prawdziwe…Ale. „EIC Premium to nowy standard polskiej kolei. To nie tylko zmiana komfortu jazdy pasażerów uzyskana przez PKP Intercity poprzez zakup nowych pociągów, ale szeroki zakres prac, jaki we wdrożenie tego projektu włożyły pozostałe spółki naszej Grupy. Modernizacja linii kolejowych zarządcy infrastruktury, PKP PLK czy inwestycje zrealizowane przez PKP Energetykę, sprawiają, że nowy pociąg oznacza pozytywna zmianę całej kolei”–mówi Jakub Karnowski, prezes PKP SA. Pewnie tak, wszakże z samym prezesem dyskutować nie wypada…
Wracając do rozpoczętych wczoraj testów mają doprowadzić do uzyskania certyfikatu bezpieczeństwa. „Pociąg przejdzie wszystkie niezbędne testy, aby bezpiecznie wozić naszych pasażerów. Na jego pokładzie znajduje się aparatura diagnostyczna”- mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. Jak wspomnieliśmy testy rozpoczęły się na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Obiekt umożliwia prowadzenie badań trwałości, niezawodności, wytrzymałości, dynamiki urządzeń i systemów stosowanych na kolei. Na jego terenie znajduje się torowisko w kształcie pętli o długości 7,725 km. Następnie będą kontynuowane na poszczególnych liniach kolejowych, po których pociąg będzie jeździł od grudnia 2014 r. EIC Premium będzie rozwijać w Polsce prędkość powyżej dziś dopuszczalnych na naszym rynku 160 km/h. Musi przejść proces homologacji. Jeszcze we włoskiej fabryce Alstom w Savigliano odbyły się pierwsze testy statyczne. „Jesteśmy dumni z faktu, że pierwszy pociąg produkcji Alstom przyjeżdża do Polski i zgodnie z harmonogramem będzie poddany testom w Instytucie Kolejnictwa. Jestem przekonany, że pasażerowie w pełni docenią nowoczesność i bezpieczeństwo pociągów nowej generacji, które już niedługo pojawią się na polskich torach”–powiedział Lesław Kuzaj, Prezes Alstom w Polsce. Wczoraj też maszyniści dostali instrukcję obsługi pociągu, liczącą 700 stron. Na szczęście była również po polsku.
„Wszystkie testy prowadzone będą przez specjalistów z Instytutu Kolejnictwa. Na torze doświadczalnym w pierwszej kolejności skład przejdzie badania dynamiczne i hamulców, urządzeń bezpieczeństwa i oddziaływania na urządzenia sterowania ruchem kolejowym, badania pantografu itp. Instytut Kolejnictwa jest wiodącą jednostką zajmującą się całokształtem problematyki technicznej w transporcie szynowym. W ostatnim okresie badaliśmy m.in. większość taboru kolejowego wprowadzonego przez przewoźników do eksploatacji w Polsce, systemów sterowania ruchem i łączności (ERTMS) i wiele innych podsystemów”- dodaje dr inż. Andrzej Żurkowski, Dyrektor Instytutu.
Pierwszy etap testów zakończy się na przełomie września i października. Wtedy pociąg zostanie skierowany m.in. na: Centralną Magistralę Kolejową, linię E65 prowadzącą do Trójmiasta, czy odcinek Nidzica –Olsztyn. I tu dopiero zacznie się szaleństwo, bo pociąg ma przekroczyć magiczną barierę …200 km/h. Do maja 2014 r. Pendolino powinno uzyskać homologację Urzędu Transportu Kolejowego.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024