Pendolino pojedzie do Pragi, Wiednia i Berlina?
Pracujemy nad homologacjąskładów Pendolino na rynkach niemieckim, czeskim i austriackim. Uzyskaniedopuszczenia pozwoli nam w przyszłości na rozwój siatki połączeń na liniach doBerlina, Pragi czy Wiednia ? powiedział na łamach Pulsu Biznesu Marek Chraniuk.
Ma być to odpowiedź na rosnące potrzeby pasażerów, ale takżecoraz lepiej poczynająca sobie konkurencję. Na razie jest to konkurencjasamolotowa i autobusowa, ale przypomnijmy, że jeszcze w tym roku na polskietory może wjechać nowy przewoźnik. To, o czym informowaliśmy na łamachInfoRail, czeski LEOExpress. Przewoźnik chce jeździć z Warszawy do Pragi.Czeska firma dysponuje składami Flirt w wersji Intercity. Przez wielu pasażerówsą one chwalone i oceniane jako komfortowe. Pojawienie się konkurencji na torachna pewno zmusi do działania PKP Intercity. Jedną z odpowiedzi spółki na tenruch Czechów ma być właśnie puszczenie, m.in. do Pragi, Pendolino. To jednakmelodia przyszłości.
PKP Intercity już od jakiegoś czasu zapowiadają inwestycjetaborowe. Z naszych informacji, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail, mocnozaawansowane są rozmowy dotyczące pozyskania kolejnych 10 składów Dart.Przewoźnik zapowiedział też zakup nowych lokomotyw, jest już po dialogutechnicznym z producentami, czekamy na ogłoszenie przetargu. W parku taborowymPKP Intercity mają pojawić się także nowe wagony. Kolejne będą modernizowane.Łącznie mówi się nawet o ponad pięciuset jednostkach.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„