Pendolino pojechało do Konina

inforail
30.10.2013 10:27
Pendolino pojechało do Konina. To kolejny etap testów składu, tym razem już na szlakach kolejowych. Tak jak informowaliśmy w InfoRail o godzinie 9:25 pociąg wyjechał ze stacji postojowej Warszawa Grochów i przez Warszawę Gdańską udał się do Konina. Dla tych, którzy chcą zobaczyć jeszcze na tym szlaku Pendolino podajemy szczegółowy rozkład jazdy w drodze powrotnej. I tak skład wyruszy z Konina o godzinie 16:06, a następnie przejedzie przez: Barłogi 16:32, Kutno 16:54, Sochaczew 18:01, Warszawę Gdańską 18:49 i dotrze z powrotem na Grochów o 19:15.

Pendolino w drodze do Konina

Od poniedziałku 4 listopada, będzie testowany w rejonie Grybowa i Olsztyna. W Grybowie, niedaleko Nowego Sącza będą sprawdzane możliwości pociągu na stromych podjazdach i zjazdach. Koło Olsztyna odbędą się testy w jeździe po łukach. Skład będzie badany m.in. pod kątem bezpieczeństwa przeciwpożarowego, pola widzenia szlaku oraz współpracy z systemami sterowania ruchem. W drugiej połowie listopada proces homologacji zostanie przeniesiony na Centralną Magistralę Kolejową, najszybszą trasę kolejową w Polsce, łączącą Warszawę z Krakowem i Katowicami. Tam, na odcinku Góra Włodowska –Psary, skład będzie poddawany próbom prędkościowym. Przez cztery kolejne weekendy, zaczynając od 16 listopada, pociąg będzie rozpędzał się do prędkości powyżej 160 km/h aż do osiągnięcia 275 km/h. W badania zaangażowani są poza PKP IC, Alstomem i Instytutem Kolejnictwa, przedstawiciele zarządcy infrastruktury PKP PLK oraz PKP Energetyka. Sprawdzą jak pociąg kursujący z prędkością powyżej 200 km/h oddziałuje na infrastrukturę torową, system sterowania ruchem oraz zasilanie trakcji elektrycznej. Zanim Pendolino zostanie dopuszczone do eksploatacji konieczne jest przeprowadzenie szeregu sprawdzianów. Zrealizowano już testy statyczne w fabryce we włoskim Savigilano oraz dynamiczne na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Tam były badane hamulce, pantograf,urządzenia bezpieczeństwaoraz oddziaływaniena urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Do maja 2014 r. pociąg powinien uzyskać zezwolenie Urzędu Transportu Kolejowego na eksploatację, natomiast regularne kursowanie z północy na południe kraju rozpocznie w grudniu 2014 r.