Pendolino do Gdańska pojadą szybciej niż 160 km/h
Rok 2014 będzie ważny dla PKP Intercity chociażby z tego względu, że na polskich torach zadebiutować mają składy Pendolino. Szybciej niż tradycyjne składy pojadą tylko po CMK. Tu składy mają kursować 200 km/h. Do Trójmiasta Pendolino będą jeździć z prędkością 160 km/h. Jak podaje IAR ma się to zmienić dopiero w kolejnym roku, wówczas pojadą szybciej. Ile? „Precyzyjne informacje dotyczące prędkości w 2014 roku i 2015 roku na trasie do Gdańska zostaną wkrótce przekazane przez PKP PLK”–powiedziała nam Zuzanna Szopowska, rzeczniczka prasowa PKP Intercity. Żeby jednak nie było tak różowo, nadmienić trzeba, że dla PLK rozpoczął się wyścig z czasem. Pendolino musi wyjechać najpóźniej w grudniu 2014 roku. A prace zarówno na E65, jak i na CMK wciąż trwają. Spółka zapowiada, że zdąży, czy zdąży przekonamy się w grudniu. Do tego czasu pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość, czasy przejazdów do Katowic czy Krakowa w nowym rozkładzie jazdy, obowiązującym od grudnia 2013 roku, nieznacznie, ale jednak się wydłużyły. Jak powiedział IAR Remigiusz Paszkiewicz, Prezes PKP PLK „prace spowodują, że przez kilka miesięcy ruch na tej trasie będzie utrudniony. Będzie ona dostosowywana do ruchu szybkich pociągów”. Pocieszającym może być natomiast fakt, że od 15 grudnia 2013 roku z Warszawy szybciej jeździmy do Trójmiasta. Szkoda tylko, że przez …Bydgoszcz, a więc trasą okrężną, którą Pendolino, przynajmniej na razie jeździć nie będzie. Szkoda też, że za te kilka minut pasażerowie muszą słono płacić. PKP Intercity przemianowało bowiem najszybsze TLK-i, kursujące ze stolicy na Pomorze, na ICE. Spowodowało to znaczny wzrost cen biletów do 134 zł w 2 klasie.