Pendolino, Darty i Flirty mogłyby pojechać do Ustki ale nie pojadą

inforail
08.07.2016 09:03

Obecny stantechniczny stacji Ustka nie wyklucza kursowania pociągów obsługiwanych nowymtaborem, m.in. serii ED250, ED160 (Flirt) i ED161 (Dart) ? informuje PiotrStomma, wiceminister infrastruktury i rozwoju.

I wyjaśnia, że wybrany wariant inwestycyjny, w zakresierzeczowym przyjętym do realizacji, przewiduje rewitalizację dwóch peronów odługości umożliwiającej zatrzymanie składów dalekobieżnych. Peron nr 1 makrawędzie o długościach 262 m. i 267 m., a peron nr 2 ma krawędzie odługościach 246 m i 248 m (pociąg ED250 ma długość 192 m). Ale PLK SAdotychczas nie otrzymały ze strony przewoźników wniosków o przydzielenie trasna linii kolejowej nr 405 na pociągi obsługiwane takim taborem.

Pewnie dlatego, że składy te objęte są unijnymiograniczeniami. ED250, uruchamiane przez PKP Intercity pod nazwą ExpressInterCity Premium, zostały zakupione z wykorzystaniem pomocy regionalnej i mogąbyć użytkowane na trasach określonych w decyzji KE z 18 grudnia 2013 roku. Nieprzewiduje ona obsługi trasy Słupsk ? Ustka. W związku z powyższym nie maprawnej możliwości obsługi przedmiotowej relacji składami Pendolino.

Pociągi Dart i Flirt zostały zakupione z wykorzystaniemśrodków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko2007-2013. W związku z tym przez okres 5 lat muszą one być wykorzystywane wramach zamkniętego katalogu tras ujętych we wniosku o dofinansowanie i decyzjiKE potwierdzającej wkład finansowy UE. Każdorazowe odstępstwo od założeń danegoprojektu wymaga zgody Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz akceptacjiKE.