Pekin: Wkrótce ruszy budowa nowego mostu kolejowego pod Chabarowskiem
Jak donosi radio moskiewskie, oraz chińska agencja 新華通訊社(Sinhua) i telewizja 中国中央台(CCTV), budowa trans-granicznego mostu kolejowego przez rzekę Amur (po chińsku 黑龍江- Heilong Jiang) między Rosją i Chinami rozpocznie się na wiosnę 2009 r., a zakończy się w 2015 r. i połączy północno wschodnie linie kolejowe Chin z Magistralą Transsyberyjską. Dzięki temu mostowi będzie można przyspieszyć przebieg pociągów kontenerowych z Chin do Unii Europejskiej. Nowy most połączy chińskie miasto 同江市(Tunc’zjan, Tóngjiāng Shì) w prowincji 黑江省(Heilongjiang) z rosyjskim miastem Ленинское(Leninskoje). Długość mostu wyniesie 2584 m, z tego 1896 m na terenie Chin i 688 m a terenie Rosji.
Chiny zainwestują w ten program 1,3 mld Jüanów, z tego Ministerstwo Kolei Chin pokryje 60% kosztów a 40% prowincja 黑江省(Heilongjiang). Od 2015 r. według prognoz przewiozą tutaj 13,5 mln t towarów, w 2020 r. 16,8 mln t a w 2030 21 mln t.