Pekin: Nowa normalnotorowa linia kolejowa Pekin – Ułan Bator
Jak informuje chińska gazeta Zhen-Min-Zhi-Pao i agencja Shinhua – konsorcjum złożone z firmy Hohhot Railway Bureau z autonomicznego rejonu Chin „Mongolia Wewnętrzna“(Nei-Mongol Zhi-Zhi-Quo) oraz firmy-córki kombinatu energetycznego Meng-Dian Hua-Neng, planują zbudowanie normalnotorowej, dwutorowej, zelektryfikowanej szybkiej linii kolejowej między stolicą tej autonomicznej republiki: Bao-Tou a leżącym na południe od Ułan-Bator mongolskim miastem Mandalgowi. Wspomniane chińskie konsorcjom zamierza zainwestować w ten projekt 1,32 mld juanów (ok. 193,53 mln $). Wewnątrz wspomnianego konsorcjum, Hohhot Railway Bureau dysponuje 68% udziałów, a Meng-Dian Hua-Neng 15%. Kolej ta umożliwiałaby import węgla i rudy żelaznej z Mongolii do Chin oraz chińskich towarów do Europy i byłaby zdolna przepuszczać 18 mln t towarów rocznie. Niezależnie od tego obsługiwałaby także szybki ruch pasażerski na linii Europa – Ułan-Bator – Mandalgowi – Hohhot – Pekin. Nowa linia kolejowa ma być gotowa za trzy lata.