Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Szybka Kolej Miejska z Warszawy poinformowała, że naprawę pojazdu SKMWA 409 (27WE-009) po wypadku z 10 lutego 2014 roku wykona jego producent, a więc bydgoska PESA. W tym dniu skład, podczas wykonywanej pracy przewozowej, po ruszeniu z przystanku osobowego Warszawa Wesoła w kierunku przystanku Warszawa Wola Grzybowska najechał na tył stojącego pojazdu innego przewoźnika kolejowego (Koleje Mazowieckie). Podczas wstępnych zewnętrznych oględzin technicznych stwierdzono: —zniszczone całkowicie poszycie czoła pojazdu (kabiny A maszynisty) poniżej kabiny maszynisty, —zniszczone absorbery członu A, —zniszczone reflektory (2 szt.) członu A, —zniszczony, wbity do środka pojazdu sprzęg automatyczny członu A, —uszkodzone pod kabiną A elementy układu powietrznego i elektrycznego, —zerwane mocowanie stabilizatora na wózku 2-gim, —uszkodzone fragmenty poszycia bocznego kabiny maszynisty.
W uzasadnieniu decyzji o udzieleniu zamówienia PESIE czytamy, iż ruch pociągów na szlaku prowadzony jest za pomocą urządzeń samoczynnej blokady liniowej. Po wypadku podjęto decyzję o przetransportowaniu pojazdu na teren Stacji Techniczno-Postojowej Warszawa Szczęśliwice celem dokonania oględzin pojazdu i określenia niezbędnych czynności naprawczych, umożliwiających przesłanie pojazdu na naprawę awaryjną do PESA Bydgoszcz S.A. Holding. W celu wykonania ww. czynności naprawczych pojazd został przetransportowany do ZNTK Mińsk Mazowiecki. Po wykonaniu czynności zabezpieczających, pojazd został przetransportowany do producenta PESA Bydgoszcz S.A. Holding w celu dokonania oględzin wielkości zniszczeń i oszacowania kosztów naprawy powypadkowej. Z uwagi, iż wyłącznie producent posiada wiedzę niezbędną do dokonania naprawy, jak również jest on w posiadaniu lub możliwości łatwiejszego dostępu do części zamiennych z uwagi na produkowanie i naprawianie dużej ilości pojazdów tej serii, usługę oceny stanu pojazdu jak i naprawę wykonać powinien producent pojazdu. Inny dostawca mimo otrzymania dokumentacji eksploatacyjno –utrzymaniowej i technicznej pojazdu nie mógłby dokonać naprawy z uwagi na brak dokumentacji konstrukcyjnej i technologicznej pojazdów tego typu, koniecznej do naprawy powypadkowej jak i budowy nowej konstrukcji członów. Ich dysponentem jest wyłącznie producent pojazdu, a przedmiotowa dokumentacja stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa zgodnie z ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Ponadto, inny dostawca musiałby zamówić części zamienne co powodowałoby znaczne opóźnienie w naprawie. Naprawa pojazdu winna być dokonana niezwłocznie z uwagi na charakter usług świadczonych przez SKM i potrzeby korzystania z pojazdu. Z uwagi na szeroki zakres naprawy powypadkowej pojazdu żaden inny usługodawca nie podjąłby się dokonania tak poważnej naprawy. Tym samym zostały spełnione przesłanki wskazane w ustawie Prawo zamówień publicznych. Ostateczna oferta wykonania naprawy będzie możliwa po komisyjnych oględzinach na terenie Pesa Bydgoszcz S.A. Holding z udziałem przedstawiciela SKM Sp. z o.o. w Warszawie. Na podstawie dokonanych wstępnych oględzin dokonanych na STP Warszawa- Szczęśliwice, oszacowano wstępny koszt naprawy na kwotę około 5 000 000,00 zł netto, co stanowi zobowiązanie finansowe w wysokości 6.150 000,00 zł brutto. Całkowita końcowa wartość zamówienia to 4 182 183,52 zł brutto. Tyle za wykonanie naprawy chce bydgoska PESA. To znacznie mniej, niż wartość szacunkowa.