PCC Intermodal ponownie szuka zmodernizowanych manewrówek
PCC Intermodalponawia przetarg na dostawę zmodernizowanych, spalinowych manewrowychlokomotyw.
Realizacja zamówienia ma przyczynić się do poprawyograniczonego potencjału operacyjnego terminali intermodalnych w Kutnie, BrzeguDolnym i Gliwicach poprzez zwiększenie ich zdolności przeładunkowej w wynikuwyposażenie wskazanych terminali w niezbędne lokomotywy manewrowe.
Przedmiotem zamówienia są trzy lokomotywy zmodernizowane woparciu o wsad (elementy konstrukcyjne) lokomotyw SM42 (obecnie jużnieprodukowanych), lub w oparciu o wsad innych lokomotyw, które po modernizacjiuzyskują parametry eksploatacyjne nie gorsze niż wymagane przez zamawiającego iktóre zostaną poddane gruntownej przebudowie. Zaoferowane lokomotywy powykonaniu ich modernizacji oraz po przeprowadzeniu niezbędnych prób i testównie powinny być przed odbiorem przez Zamawiającego nigdzie eksploatowane.Zamawiający nie dopuszcza ofert na lokomotywy fabrycznie nowe, ani ofert na lokomotywystaroużyteczne, które nie zostały zmodernizowane tak, aby spełniać wymagania.
Oferent w ramach oferty winien uwzględnić, iż lokomotywybędące przedmiotem zamówienia powinny spełniać m.in. niżej wymienione warunki:
– wsad (elementy konstrukcyjne) do modernizacji lokomotywy,zostanie zapewniony przez Dostawcę w ramach zryczałtowanej ofertyprzedstawionej w przetargu. Wszelkie elementy wchodzące w skład wsadu domodernizacji lokomotywy zostaną sprawdzone i doprowadzone do parametrówwłaściwych dla dokonania modernizacji lokomotywy nie gorszych niż parametrywłaściwe dla naprawy poziomu P5 lokomotywy SM42 lub lokomotyw, które pomodernizacji uzyskują parametry eksploatacyjne nie gorsze niż wymagane wSpecyfikacji;
– lokomotywa powinna posiadać dokument dopuszczający wzakresie manewrów w obsadzie jednoosobowej oraz dokument określający obsadę wprzypadku pracy liniowej na infrastrukturze PKP PLK S.A.;
– budowa lokomotywy: czteroosiowa, jednokabinowa lokomotywaspalinowa, z jednym silnikiem spalinowym oraz z przekładnią: elektryczną AC/DC– układ osi Bo' Bo'. Typ wózka 1 LN. Nie dopuszczamy rozwiązań z dwomaagregatami prądotwórczymi służącymi do napędu lokomotywy;
– lokomotywa powinna zostać wyposażona w jedną kabinęmaszynisty umożliwiającą równorzędną jazdę w obydwu kierunkach;
– Oferent winien dokonać dodatkowej wyceny wyposażeniaopcjonalnego;
– w lokomotywie należy zabudować system antypoślizgowy;
– nadwozie lokomotywy będzie wyposażone w obustronne pomostyinspekcyjne;
– lokomotywy będą wyposażone w system zasilania napięciemzewnętrznym 3 x 400V AC umożliwiającym ładowanie akumulatorów i podgrzewaniepłynu chłodzącego silnik spalinowy podczas postoju w warunkach niskichtemperatur;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– konstrukcja lokomotywy musi umożliwiać jej podniesienie zapomocą podnośników śrubowych, dźwigu lub żurawia;
– należy wyposażyć lokomotywę w hamulec mechaniczny,postojowy, sprężynowy sterowany elektronicznie z pulpitu maszynisty.Zamawiający nie dopuszcza hamulca typu hydraulicznego;
– fabrycznie nowe podzespoły muszą zostać wyprodukowane wcałości z użyciem części i materiałów, które spełniają aktualnie obowiązująceprzepisy lub normy i przepisy obowiązujące na dzień uzyskania zezwolenia nadopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego w zakresie palności, toksyczności,dymienia;
– dopuszcza się, aby silnik spalinowy lokomotywy spełniałwymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa na dzień ostatecznegoodbioru lokomotywy bądź Oferent dostarczy dokument potwierdzający uzyskaneodstępstwo od powyższego warunku;
– lokomotywy powinny spełniać obowiązujące na dzień odbiorulokomotyw normy lub normy i przepisy obowiązujące na dzień uzyskania zezwoleniana dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego, w tym w szczególnościhałasu, wibracji i innych czynników uznanych za szkodliwe;
W związku z dofinansowaniem projektu ze środków UE każdadostarczana w ramach zamówienia lokomotywa musi być oznakowana stosownąnaklejką informacyjną (jedna naklejka na lokomotywę).
Oferty można składać do 31 sierpnia 2020 roku.
Odbiór kompletnych lokomotyw dokonany zostanie w zakładziedostawcy. Transport lokomotyw na własne terminale odbiorcy, tj.: terminalkontenerowy Gliwice (przy stacji Gliwice Port), terminal kontenerowy Kutno(przy Stacji Stara Wieś) oraz terminal kontenerowy Brzeg Dolny, zostaniezorganizowany przez odbiorcę. Miejsce odbioru lokomotywy winno byćskomunikowane z ogólnodostępną infrastrukturą kolejową umożliwiającą transportlokomotywy do Polski na terminale własne odbiorcy. Transport lokomotywy winienbyć możliwy do zrealizowania kolejowo torem o rozstawie 1435 mm, tj. takim, poktórym może poruszać się lokomotywa będąca przedmiotem zamówienia.
W poprzednim zamówieniu na takie lokomotywy nie wpłynęłażadna oferta.
„