PCC Intermodal chce kupić 7 lokomotyw. 4+3

inforail
22.03.2021 10:45

PCC Intermodal S.A. ogłosiła przetarg na dostawę lokomotyw elektrycznych wraz ze świadczeniem przez oferenta usług serwisu w zakresie pełnego utrzymania w okresie gwarancji oraz po gwarancji aż do pierwszej naprawy P4.

Zamówienie jest podzielone na zadania.

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa, w ramach dwóch niezależnych zadań łącznie siedmiu sztuk nowoczesnych, nowych, czteroosiowych, dwukabinowych, elektrycznych pojazdów trakcyjnych z napędem, wyprodukowanych w ramach jednego typu i modelu lub kompatybilnej rodziny pojazdów, w ramach każdego z zadań. Lokomotywy powinny być dopuszczone do eksploatacji na terenie krajów wskazanych przez Zamawiającego w ramach konfiguracji określonej dla każdego z zadań. Lokomotywy przeznaczone zostaną do prowadzenia pociągów intermodalnych na liniach zelektryfikowanych krajów wskazanych poniżej w konfiguracji I dla zadania pierwszego oraz w konfiguracji II dla zadania drugiego, oraz do wjazdu na bocznice, w tym z użyciem opcjonalnego wybranego przez zamawiającego wyposażenia lokomotywy w spalinowy moduł dojazdowy, o ile oferent zaoferuje taką możliwość w toku postępowania.

Oferent w ramach oferty winien uwzględnić, iż lokomotywy będące przedmiotem zamówienia powinny spełniać m.in. niżej wymienione wymogi:

— dostawca w ramach zawartej umowy dostawy lokomotyw zobowiązany będzie świadczyć usługi pełnego serwisu i utrzymania (prewencyjnego i korekcyjnego) dostarczonych lokomotyw przez okres od dnia odbioru do dnia skierowania lokomotywy w celu przeprowadzenia pierwszej naprawy rewizyjnej P4,

— lokomotywy muszą posiadać wszelkie dopuszczenia formalne, prawne, homologacje oraz wymagane odpowiednimi przepisami dokumenty dopuszczające ostatecznie i bezterminowo do poruszania się i eksploatacji lokomotyw na terenie państw wskazanych dla poszczególnych zadań w konfiguracjach I oraz II,

— lokomotywy powinny być zgodne z aktualnymi międzynarodowymi przepisami, tj. technicznymi specyfikacjami interoperacyjności, normami PN-EN, wymaganiami kart UIC i innymi przepisami obowiązującymi w danym państwie, na które lokomotywy zostały homologowane,

— każda z lokomotyw powinna posiadać komplet dokumentów dopuszczających do jej eksploatacji zgodnych z przepisami, w tym przepisami krajowymi, obowiązującymi na dzień odbioru oraz niezbędne dokumenty potwierdzające dokonanie rejestracji lokomotywy w imieniu Odbiorcy i uzyskanie numeru EVN,

— dostawca lokomotyw jest odpowiedzialny za dostarczenie kompletu dokumentów do Urzędu ds. Bezpieczeństwa niezbędnego do rejestracji lokomotyw, dostarczanych w ramach poszczególnych zadań, w Europejskim Rejestrze dopuszczonych typów pojazdów do eksploatacji (ERATV),

— dopuszczenia, o których mowa powyżej, powinny obejmować przynajmniej następujące systemy zasilania z sieci trakcyjnej:

a) prąd przemienny (AC) dla Niemiec i Austrii 15 kV 16 2/3 Hz, dla Czech i Słowacji prąd przemienny (AC) 25 kV 50 Hz oraz prąd stały (DC) dla Polski, dla konfiguracji I;

b) prąd stały (DC) dla Polski 3 kV DC, dla konfiguracji II.

W przypadku zaoferowania dodatkowych krajów, lokomotywa powinna posiadać także systemy zasilania z sieci trakcyjnej odpowiednie dla tych dodatkowych krajów:

— lokomotywy muszą być wyposażone w urządzenia pokładowe ETCS w wersji zgodnej z przepisami, lecz nie niższej niż ETCS baseline 3.4.0,

— lokomotywy muszą być wyposażone w system radiołączności GSM-R zgodnie z przepisami na dzień dostawy lokomotyw,

— w ramach realizacji przedmiotu umowy i ceny za dostawę lokomotyw dostawca na zasadach określonych umową świadczyć będzie usługi szkoleniowe z zakresu obsługi oraz eksploatacji lokomotyw.

Zadania

Zamówienie obejmuje dwa zadania:

Zadanie I – 4 lokomotywy w konfiguracji I: D-A-PL-CZ-SK, tj. zgodnie z wymaganiem Zamawiającego dopuszczonych do eksploatacji w Niemczech, Austrii, Polsce, Czechach i Słowacji.

Zadanie II – 3 lokomotywy w konfiguracji II: PL, tj. zgodnie z wymaganiem Zamawiającego dopuszczonych do eksploatacji w Polsce.

Na dostawę lokomotyw w zadaniu I będzie 18 miesięcy, w zadaniu II zaś 14.

Oferty

Oferty można składać do 23 kwietnia 2021 roku. Ich otwarcie nastąpi 19 maja 2021 roku.

Wymagane jest doświadczenie.

Zamawiający w ramach kosztów nieobjętych dofinansowaniem zamierza powierzyć i wymagać od dostawcy świadczenia usług pełnego utrzymania lokomotyw, dlatego Zamawiający oczekuje, aby:

— w przypadku składania oferty na realizację zadania pierwszego każdy z oferentów przedstawił minimum dwie referencje wystawione na oferenta obejmujące łącznie co najmniej 4 lokomotywy elektryczne dopuszczone jednocześnie do eksploatacji przynajmniej na terenie Polski i Niemiec, które będą wykazywały realizację usług serwisowych dla lokomotyw przynajmniej przez 24 miesiące,

— w przypadku składania oferty na realizację zadania drugiego każdy z oferentów przedstawił minimum dwie referencje wystawione na oferenta obejmujące łącznie co najmniej 3 lokomotywy elektryczne dopuszczone do eksploatacji przynajmniej na terenie Polski, które będą wskazywały realizację usług serwisowych dla lokomotyw w okresie przynajmniej przez 24 miesiące.

Powyższe referencje, tak dla zadania pierwszego jak i zadania drugiego, winny dotyczyć świadczenia usług serwisowych w dowolnym okresie przypadającym do 48 miesięcy, licząc wstecz, od daty ogłoszenia przetargu.