Pasażerowie wysoko oceniają ŁKA
Łódzka KolejAglomeracyjnej jest coraz lepiej oceniana przez pasażerów- wynika z ostatniegobadania satysfakcji klienta. Spółka w dziesięciostopniowej skali uzyskałaogólną ocenę 8,05.
To wzrost w porównaniu do poprzedniego badaniaprzeprowadzonego jesienią 2016 roku. Podróżni najbardziej doceniają komfort wpociągu, dostępność biletów oraz jakość oferowanej usługi. Opinie pasażerów sąkluczowe dla budowania oferty Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dlatego Spółkacyklicznie, dwa razy w roku przeprowadza badania satysfakcji klientów. Ostatniezrealizowane zostało w maju na próbie 2000 osób. Respondenci poproszeni zostalio wypełnienie krótkiej ankiety podzielonej na sześć bloków pytań.
Wyniki badania kształtują się następująco:
1. Jakość informacji na temat podróży- 7,89;
Ocena obejmuje informację przekazywaną przez kierownikówpociągów, infolinię, kanały internetowe jak również wizualną, znajdującą się wpojazdach i podawaną na dworcach. Respondenci najwyżej ocenili kontaktbezpośredni z drużyną pociągową.
2. Dostępność informacji na temat podróży- 7,58;
Analizie poddano dostępność informacji o rozkładzie jazdy,cenach biletów i taryfie, możliwości przewozu rowerów, opóźnieniach i remontachinfrastruktury. Jak wynika z badania ankietowani nie mieli problemu z dostępemdo rozkładów jazdy, trudniej uzyskać im informację o prowadzonych pracachtorowych.
3. Dostępność biletów- 8,29;
Oceniano zarówno liczbę kanałów dystrybucji jak i łatwośćzakupu biletów. W obu kwestiach ponad 80% badanych było bardzo zadowolonych.
4. Realizacja usługi- 8,26
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Najwyżej oceniona została praca kierowników i konduktorówpociągów. 91% było bardzo zadowolonych z punktualności, 89%, czasu podróży(wzrost o 0,36 w porównaniu do poprzedniego badania). Podróżni wskazywali nakonieczność zwiększenia częstotliwości połączeń.
5. Komfort w pociągu- 8,73;
Najwyżej oceniony został stan techniczny taboru- 9,09. 95%respondentów jest bardzo zadowolonych z czystości i czuje się w pociągachbezpiecznie. Wysoko oceniona została także jakość powietrza/ klimatyzacja ipoziom hałasu. Respondenci wskazywali na rosnące napełnienia pociągów i corazczęstsze przypadki braku miejsc siedzących – na co odpowiedzią jest zakupnowego, bardziej pojemnego taboru w ramach projektu „Budowa Łódzkiej KoleiAglomeracyjnej Etap II”.
6. Stacje i przystanki kolejowe- 7,56
Najwyżej oceniona została liczba stacji i przystanków,łatwość dotarcia, poziom bezpieczeństwa i czystość. Respondenci wskazali napotrzebę większej integracji rozkładów jazdy komunikacji publicznej zrozkładami jazdy pociągów.
Tegoroczne badanie pokazuje wzrost satysfakcji podróżnychjakością oferowanych przez Spółkę przewozów. Wynik ten jest wyższy o 0,08 wporównaniu do poprzedniego badania przeprowadzonego jesienią 2016 r. (wynik7,97).
„