Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Paryż: SNCF szuka dostawcy nowych piętrowych EZT

inforail
21.07.2008 14:07

Koleje francuskie SNCF ogłosiły przetarg na dostawę do 860 nowych piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do ruchu podmiejskiego i regionalnego. Podstawowe zamówienie obejmuje 50 zespołów z datą dostawy do 2013 roku, natomiast w latach 2014-2022 ma zostać dostarczone kolejne 100 składów. Jednak w ramach opcjonalnych zamówień liczba ta może zostać zwiększona. Nowe składy są określane mianem Porteur Hyperdense (pojazdy ultra wysokiej pojemności). Przedmiotem zamówienia są dwa warianty, pierwszy to Porteur Hyperdense Coeur de Cible, a drugi Porteurs Hyperdenses Bis.
Pierwszy typ będzie przeznaczony do pociągów międzyregionalnych i będzie dostarczany w czterech wariantach długości. Najkrótsze będą miały 81 metrów długości i 295 miejsc siedzących, natomiast najdłuższe 110 metrów długości i 475 miejsc siedzących. Zespoły mają mieć możliwość jazdy w trakcji ukrotnionej do trzech składów oraz być przystosowane do poruszania się pod napięciem 1,5 kV prądu stałego nadal występującego na zachodzie kraju oraz pod docelowym 25 kV 50 Hz prądu przemiennego. Prędkość maksymalna składów ma wynosić 160 km/h. Rozważana jest również wersja przystosowana do ruchu międzynarodowego do Włoch i Luxemburga. Niektóre składy mogą zostać zamówione w wariancie na 200 km/h choć rozważane jest także przystosowanie części do prędkości 230 km/h i ich eksploatacji na liniach dużej prędkości.
Druga wersja będzie przeznaczona do pociągów podmiejskich stąd dopuszczenie miejsc stojących w składzie. Będzie ona znana pod nazwą Porteurs Hyperdenses Bis i będzie występować w dwóch wersjach długościowych. Krótsza będzie miała 103 m długości i pojemność łączną 900 osób z czego 378 na miejscach siedzących natomiast dłuższa będzie miała 130 metrów długości i zaoferuje 491 miejsc siedzących oraz 678 stojących. Składy będą ponownie dwunapięciowe, jednak prędkość maksymalna będzie wynosiła jedynie 140 km/h.
Źródło: Opracowane na podstawie Railway Gazette International