Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pars nova zaprezentowała pierwszy wagon po modernizacji

inforail
15.02.2013 15:47
Pars nova, spółka z grupy Skoda, zaprezentowała zmodernizowany wagon dla Kolei Czeskich. Charakteryzuje się on komfortowym wnętrzem, z klimatyzacją, gniazdkami elektrycznymi, elektronicznym systemem audiowizualnym czy toaletą z zamkniętym obiegiem. W najbliższych dniach wagon ma udać się na niezbędne testy. Modernizacja została przygotowana z myślą o pasażerach Ceskich Drah. To właśnie ten przewoźnik ma w przyszłości eksploatować wagon. Planowane są kolejne face-liftnigi wagonów CD. Do połowy 2014 roku Pars nova ma przeprowadzić modernizację 40 wagonów, które zostaną włączone do składów pociągów dalekobieżnych i kategorii EuroCity.
Wagon CD po modernizacji w Pars nova
Modernizacji poddane zostało głównie wnętrze wagonu, choć nie tylko. W jego bezprzedziałowej przestrzeni zostało zamontowanych 80 siedzeń pasażerskich. Nowe są podłogi, panele, okna, oświetlenie, jak wspomnieliśmy gruntownie przebudowano też toalety. Podróż ma być przyjemna i komfortowa, za sprawą klimatyzacji czy gniazd elektrycznych, do których można podłączyć laptopa bądź inne urządzenie elektroniczne. Dbając o bezpieczeństwo podróżnych producent zamontował blokadę drzwi wejściowych, które są sterowane elektropneumatycznie. W wagonach pojawił się także system informacji pasażerskiej. Z myślą o podróżnych z większym bagażem przygotowane zostało miejsce do jego przewożenia. Wydzielono również przestrzeń do przewozu rowerów czy wózków. Wagony będą stopniowo wprowadzane do składów pociągów kategorii Express i EuroCity –mówi JiříJešeta, dyrektor ds. przewozów dalekobieżnych CD. W pierwszej kolejności pojadą w składach relacji Praga –Ołomuniec –Ostrawa –Žilina oraz Praga –Monachium –dodaje. W wagonie zmodernizowane zostały także podwozie oraz układ hamulcowy. Tak modernizowane wagony spełniają najwyższe międzynarodowe normy bezpieczeństwa –mówi TomášIgnačák szef Pars nova. Prędkość maksymalna wagonów została utrzymana na poziomie 160 km/h.
Wagon CD po modernizacji w Pars nova
Jak wspomnieliśmy w najbliższych dniach wagon ma udać się na testy do Velimia. Po zakończeniu prób na torze testowym zostanie dostarczony CD. Nastąpi to w połowie tego roku. Naszym celem jest rozpoczęcie próbnej eksploatacji wagonów wiosną, a następnie rozpoczęcie dostaw –mówi TomášIgnačák. Pierwsza dwudziestka ma zostać przekazana przewoźnikowi do końca stycznia 2014 roku. W ten sposób wypełnimy warunki umowy –dodaje. Pars nova wygrała przetarg, w którym brało udział czterech producentów. Wartość zawartego kontraktu to 695,6 milionów koron (bez podatku VAT). Przewoźnikowi udało się zaoszczędzić, ponieważ pierwotnie chciał przeznaczyć na modernizację wagonów o 180 mln koron więcej.