Parowozy na liniach regularnych pod znakiem zapytania
Koleje Wielkopolskie unieważniły przetarg na świadczenie usługi trakcyjnej, obejmującej pracę lokomotywy parowej z drużyną trakcyjną ze składem wagonowym składającym się z 2 wagonów pasażerskich.
Było za drogo.
Jak podano w uzasadnieniu w prowadzonym postępowaniu, do upływu terminu składania ofert, tj. 16 listopada 2021 roku, złożona została jedna oferta przez Wykonawcę Parowozownia Wolsztyn. Cena złożonej oferty w kwocie 4.362.907,74 zł brutto przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w ramach ilości planowej 53.123,850 pockm, tj. 3.604.936,65 zł brutto, a zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty.
Póki co zatem dalsze kursowanie pociągów z parowozem stanęło pod znakiem zapytania.
O ZAMÓWIENIU
Wykonawca, w ramach przedmiotu umowy, zobowiązany miał być do:
a) prowadzenia składami pociągów pociągów pasażerskich Zamawiającego, ujętych w rocznym rozkładzie jazdy udostępnianym przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.;
b) wykonywania manewrów stacyjnych składów pociągów w okresie od 15.01.2022 do 26.11.2022;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
c) wykonywania czynności mających na celu przygotowanie Pojazdów Wykonawcy do realizacji rozkładu jazdy, w tym ogrzewania składów wagonów na polecenie kierownika pociągu Zamawiającego, w zakresie niezbędnym do technicznego przygotowania składów pociągów do drogi, a także bieżącego przygotowywania drużyn trakcyjnych do realizacji przedmiotu umowy;
d) wykonywania prac związanych z postojem składów pociągów na stacjach pośrednich;
e) odstawiania pojazdów Wykonawcy na tory postojowe.
Wykonawca zobowiązany byłby realizować przedmiot umowy z wykorzystaniem pojazdów Wykonawcy, dostosowanych konstrukcyjnie do jazdy z prędkością co najmniej 100 km/h.
Pociągi miałyby kursować w okresie od 15 stycznia 2022 roku do 26 listopada 2022 roku.