Parowóz Pt47-65 potrzebuje naprawy P5; jest przetarg

inforail
18.11.2021 09:45
Parowozownia Wolsztyn ogłosiła przetarg na wykonanie czynności piątego poziomu utrzymania lokomotywy parowej Pt47-65 wraz z tendrem 34D74-42.

Prace powinny zostać wykonane zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania Parowozowni Wolsztyn, łącznie z rewizją wewnętrzną kotła parowozowego zgodnie z przepisami Transportowego Dozoru Technicznego.

Zakres prac

Zakres zamówienia obejmuje:

a) wykonanie naprawy na poziomie utrzymania P5 parowozu Pt47-65 wraz z tendrem 34D74-42, zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU) polskimi normami i innymi przepisami dotyczącymi napraw pojazdów kolejowych trakcji parowej;

b) udzielenie gwarancji jakości na bezawaryjną pracę pojazdu przez okres minimum 6 miesięcy oraz rękojmi za wady na okres 24 miesięcy;

c) opracowanie i przekazanie dokumentacji technicznej wykonanej naprawy zgodnej z DSU Parowozowni Wolsztyn oraz atestów i certyfikatów jakościowych na użyte przy naprawie materiały;

d) wykonanie rewizji wewnętrznej kotła parowozowego zgodnie z przepisami Transportowego Dozoru Technicznego;

e) uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji przez Inspektora Transportowego Dozoru Technicznego w obecności przedstawiciela Zamawiającego: kotła parowozowego wraz z osprzętem i zbiorników powietrznych układu hamulcowego;

f) sporządzenie dokumentacji naprawczej i odbiorczej podzespołów na poszczególnych etapach naprawy zgodnej z formularzami DSU Parowozowni Wolsztyn i innymi obowiązującymi przepisami;

g) przeprowadzenie jazdy próbnej na odcinku linii kolejowej około 50 km z prędkością do 80 km/h z pozytywnym wynikiem, w obecności komisarza odbiorczego Parowozowni Wolsztyn.

Zamawiający wymaga aby wykonawca wykonał przedmiot zamówienia w terminie do 10 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy.

Oferty

Oferty można składać do 10 grudnia 2021 roku.

Ciekawe są kryteria ich ocen. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

a) Cena - waga kryterium 30%;

b) Termin zakończenia naprawy - waga kryterium 60%;

c) Termin Gwarancji - waga kryterium 10%

Od oferentów wymagane jest doświadczenie. Wykonawca musi wykazać, że należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub o charakterze ciągłym również wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednej naprawy okresowej na poziomie utrzymania P4 lub P5 pojazdów kolejowych o wartości umów nie mniejszych niż 1 500 000 PLN brutto.

O parowozie

Jak czytamy na stronie Parowozowni Wolsztyn parowóz serii Pt47-65 jest przeznaczony do prowadzenia pociągów pośpiesznych, ma cztery osie napędowe, moc 2000 KM i osiąga prędkość konstrukcyjną 110 km/h. Parowóz posiada tender 27D48, który mieści 27 m³ wody i wyposażony jest w automatyczny podajnik węgla systemu “stoker”. W dwóch polskich fabrykach lokomotyw HCP w Poznaniu i “Fabloku” w Chrzanowie zbudowano łącznie 180 sztuk tych maszyn. Konstrukcja parowozu była oparta na przedwojennym typie Pt31, lecz została zmodernizowana. Egzemplarz stacjonujący w Wolsztynie Pt47-65 ma numer fabryczny 2065. Zbudowany został w Chrzanowie w roku 1949. Pełnił poprzednio służbę w lokomotywowniach Ostrów Wlkp. i Poznań Osobowa. Większość tych maszyn została pocięta na złom w latach 80-tych. Zachowany egzemplarz prowadzi pociągi planowe osobowe i reprezentacyjno-wycieczkowe. Drugi znajdujący się egzemplarz tego typu o nr kolejowym 106 (nr fabr. 1304, r.bud. 1949) sprowadzono tu z lokomotywowni Choszczno.

Podstawowe dane techniczne parowozów serii Pt47

ParowózPt47
Układ osi1-4-1
Średnica cylindra / skok tłoka630/700 mm
Średnica kół napędnych1850 mm
Rozstaw osi skrajnych20985 mm
Długość parowozu (ze zderzakami)24255 mm
Ciśnienie w kotle1,5 Mpa
Powierzchnia rusztu4,50 m2
Powierzchnia ogrzewalna kotła239,20 m2
Max nacisk osi na szyny18,6 t
Masa parowozu próżnego121,8 t
Masa w stanie służbowym (z tendrem)182,1 t
Siła pociągowa13500 kG
Moc2000 kM
Prędkość maksymalna110 km/h
Tender27D48
Średnica kół1000 mm
Pojemność skrzyni wodnej27,0 m3
Pojemność skrzyni węglowej10,0 t
Masa tendra próżnego29,9 t
Masa w stanie służbowym74,2 t