Parowóz Pt47-65 potrzebuje naprawy P5; jest przetarg
Parowozownia Wolsztyn ogłosiła przetarg na wykonanie czynności piątego poziomu utrzymania lokomotywy parowej Pt47-65 wraz z tendrem 34D74-42.
Prace powinny zostać wykonane zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania Parowozowni Wolsztyn, łącznie z rewizją wewnętrzną kotła parowozowego zgodnie z przepisami Transportowego Dozoru Technicznego.
Zakres prac
Zakres zamówienia obejmuje:
a) wykonanie naprawy na poziomie utrzymania P5 parowozu Pt47-65 wraz z tendrem 34D74-42, zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU) polskimi normami i innymi przepisami dotyczącymi napraw pojazdów kolejowych trakcji parowej;
b) udzielenie gwarancji jakości na bezawaryjną pracę pojazdu przez okres minimum 6 miesięcy oraz rękojmi za wady na okres 24 miesięcy;
c) opracowanie i przekazanie dokumentacji technicznej wykonanej naprawy zgodnej z DSU Parowozowni Wolsztyn oraz atestów i certyfikatów jakościowych na użyte przy naprawie materiały;
d) wykonanie rewizji wewnętrznej kotła parowozowego zgodnie z przepisami Transportowego Dozoru Technicznego;
e) uzyskanie dopuszczenia do eksploatacji przez Inspektora Transportowego Dozoru Technicznego w obecności przedstawiciela Zamawiającego: kotła parowozowego wraz z osprzętem i zbiorników powietrznych układu hamulcowego;
f) sporządzenie dokumentacji naprawczej i odbiorczej podzespołów na poszczególnych etapach naprawy zgodnej z formularzami DSU Parowozowni Wolsztyn i innymi obowiązującymi przepisami;
g) przeprowadzenie jazdy próbnej na odcinku linii kolejowej około 50 km z prędkością do 80 km/h z pozytywnym wynikiem, w obecności komisarza odbiorczego Parowozowni Wolsztyn.
Zamawiający wymaga aby wykonawca wykonał przedmiot zamówienia w terminie do 10 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy.
Oferty
Oferty można składać do 10 grudnia 2021 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ciekawe są kryteria ich ocen. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
a) Cena - waga kryterium 30%;
b) Termin zakończenia naprawy - waga kryterium 60%;
c) Termin Gwarancji - waga kryterium 10%
Od oferentów wymagane jest doświadczenie. Wykonawca musi wykazać, że należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub o charakterze ciągłym również wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej jednej naprawy okresowej na poziomie utrzymania P4 lub P5 pojazdów kolejowych o wartości umów nie mniejszych niż 1 500 000 PLN brutto.
O parowozie
Jak czytamy na stronie Parowozowni Wolsztyn parowóz serii Pt47-65 jest przeznaczony do prowadzenia pociągów pośpiesznych, ma cztery osie napędowe, moc 2000 KM i osiąga prędkość konstrukcyjną 110 km/h. Parowóz posiada tender 27D48, który mieści 27 m³ wody i wyposażony jest w automatyczny podajnik węgla systemu “stoker”. W dwóch polskich fabrykach lokomotyw HCP w Poznaniu i “Fabloku” w Chrzanowie zbudowano łącznie 180 sztuk tych maszyn. Konstrukcja parowozu była oparta na przedwojennym typie Pt31, lecz została zmodernizowana. Egzemplarz stacjonujący w Wolsztynie Pt47-65 ma numer fabryczny 2065. Zbudowany został w Chrzanowie w roku 1949. Pełnił poprzednio służbę w lokomotywowniach Ostrów Wlkp. i Poznań Osobowa. Większość tych maszyn została pocięta na złom w latach 80-tych. Zachowany egzemplarz prowadzi pociągi planowe osobowe i reprezentacyjno-wycieczkowe. Drugi znajdujący się egzemplarz tego typu o nr kolejowym 106 (nr fabr. 1304, r.bud. 1949) sprowadzono tu z lokomotywowni Choszczno.
Podstawowe dane techniczne parowozów serii Pt47
Parowóz | Pt47 |
Układ osi | 1-4-1 |
Średnica cylindra / skok tłoka | 630/700 mm |
Średnica kół napędnych | 1850 mm |
Rozstaw osi skrajnych | 20985 mm |
Długość parowozu (ze zderzakami) | 24255 mm |
Ciśnienie w kotle | 1,5 Mpa |
Powierzchnia rusztu | 4,50 m2 |
Powierzchnia ogrzewalna kotła | 239,20 m2 |
Max nacisk osi na szyny | 18,6 t |
Masa parowozu próżnego | 121,8 t |
Masa w stanie służbowym (z tendrem) | 182,1 t |
Siła pociągowa | 13500 kG |
Moc | 2000 kM |
Prędkość maksymalna | 110 km/h |
Tender | 27D48 |
Średnica kół | 1000 mm |
Pojemność skrzyni wodnej | 27,0 m3 |
Pojemność skrzyni węglowej | 10,0 t |
Masa tendra próżnego | 29,9 t |
Masa w stanie służbowym | 74,2 t |