Owocna współpraca Alstomu z Transmashholding
inforail
11.09.2013 15:08
Owocna współpraca Alstomu z Transmashholding
Od mocnego akcentu rozpoczęły się moskiewskie targi Expo1520. Pierwszego dnia imprezy Alstom i Transmashholding pokazali lokomotywę 2ES5, przeznaczoną dla kolei RŻD oraz KZ8A dla Kazachstanu. To najnowsze produkty, jakie powstały w ramach współpracy tych dwóch firm. Obie maszyny należą do grona najpotężniejszych lokomotyw świata.
2ES5 –to pierwsza rosyjska lokomotywa z napędem asynchronicznym. Została zaprojektowana przez TRTrans. Jej prędkość maksymalna wynosi 120 km/h. Lokomotywa może prowadzić pociągi o masie do 9000 ton i to w temperaturze do -50 stopni C. Producent zachwala jej parametry. Dzięki wprowadzeniu do ruchu maszyn 2ES5 przewoźnik będzie mógł zaoszczędzić na energii elektrycznej. Lokomotywa charakteryzuje się bowiem niskim jej zużyciem. Rzadziej musi też przechodzić przeglądy, co sprawia, że okresy międzyutrzymaniowe są dłuższe. Maszyna oferuje także nowy, lepszy rzecz jasna, komfort pracy dla maszynisty. Przede wszystkim wnętrze kabiny jest klimatyzowane. Nowoczesna technologia zastosowana przy budowie lokomotywy sprawia, że praca maszynistów jest znacznie łatwiejsza i przyjemniejsza. Pierwszy elektrowóz przechodzi aktualnie testy na torze koło Moskwy. RŻD, zgodnie z umową zawartą 30 maja 2011 roku, otrzymają 200 takich lokomotyw.
KZ8A dla Kolei Kazachstanu także została zaprojektowana z myślą o pracy w trudnych warunkach atmosferycznych, w temperaturach do –50 stopni C. Podobnie jak maszyna dla RŻD może poruszać się z prędkością do 120 km/h i prowadzić pociągi o masie do 9000 ton. Pierwszy taki pojazd był już testowany na trasach z Astany do Yermentau i Karagandy. Planowe dostawy lokomotyw zaplanowane są na koniec 2013 roku, po zakończeniu testów dynamicznych. Co więcej jednostki są produkowane w Kazachstanie –w Astanie –w ramach współpracy Kazakh Railways (KTZ), Alstom and TMH. Zakład, który został otwarty 12 grudnia 2012 roku, jest w stanie wyprodukować 80 lokomotyw rocznie. Zgodnie z umową KTZ otrzymają 200 takich maszyn.
Dwie lokomotywy, o których wspomnieliśmy powyżej to efekt współpracy między Alstomem a TMH. Wcześniej firmy razem produkowały szybkie pociągi Allegro, a także lokomotywy EP20. A to nie koniec. Kolejne projekty są przygotowywane.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024