Ostatnia SP32 Przewozów Regionalnych jeszcze nie pocięta

inforail
25.01.2019 11:01

Przeszło rok temu lokomotywaserii SP32 poprowadziła ostatni pociąg. Zapytaliśmy Przewozy Regionalne,właściciela maszyny, co dalej? Tradycyjnie dowiedzieliśmy się raczej nie zawiele.

Wiadomo, że lokomotywa nie została pocięta. Nie wiadomonatomiast, czy nie zostanie pocięta. LokomotywaSP32-206 znajduje się w Krzyżu. Kwestie taborowe, w tym m.in. plany SpółkiPrzewozy Regionalne w tym zakresie, są objęte tajemnicą przedsiębiorstwa –stwierdził rzecznik prasowy przewoźnika Dominik Lebda. W okopach tejtajemniczości może kryć się niecny plan zezłomowania lokomotywy i zakończenia,w taki brutalny sposób, historii lokomotyw tej serii w Polsce. Może, ale niemusi, miejmy nadzieję, że jednak ktoś w Przewozach Regionalnych dojdzie downiosku, że warto maszynę zachować. Może nawet ktoś odkoduje te plany ipodzieli się nimi, jeśli, rzecz jasna, zaistnieją.

Przypomnijmy, że 29 grudnia lokomotywa SP32-206 poprowadziłaswój ostatni pociąg z Piły Gł. do Krzyża. Następnie została odstawiona „wkrzaki”. Tym samym dołączyła do innych odstawionych w Krzyżu lokomotyw tejserii o numerach: 073, 147, 201, 202, 203, 204, 205 i 207, 208, 209 oraz 210.

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl SP32-206została odstawiona z uwagi na koniec ważności świadectwa dopuszczenia do ruchu.Była ostatnią czynną lokomotywą tej serii. Jej wycofanie z ruchu oznaczazakończenie eksploatacji maszyn, wyprodukowanych dla PKP w Rumunii. Łączniebyło ich 150. Po podziale na poszczególne spółki większość trafiła do PKPCARGO, część do ówczesnego podmiotu jakim były PKP Przewozy Regionalne. Odlutego 2015 r. do grudnia 2018 r. jego jedynym czynnym egzemplarzem pozostawałten z numerem 206. Lokomotywy tej serii były budowane przez fabrykę FAURBukareszt w latach 1985-1991. Cechowały się od początku ich eksploatacji dośćdużą awaryjnością. W związku z tym część maszyn została zmodernizowana.Egzemplarz oznaczony numerem 206 był jednym z nich.