Ostatni etap modernizacji odcinka Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie
Rozpoczął się ostatnietap modernizacji odcinka linii kolejowej między Krakowem Płaszowem a PodboramiSkawińskimi. Inwestycja powinna zakończyć się w połowie 2021 roku. Dzięki niejpociągi trasę ze Skawiny do centrum Krakowa pokonają w kilkanaście minut.
Według PKP Polskich Linii Kolejowych, modernizacja liniizwiększy dostęp do kolei i przygotuje warunki do szybkich i wygodnych podróżyaglomeracyjnych. „Połączenie kolejowe Krakowa ze Skawiną będzieatrakcyjną, bezkonkurencyjną ofertą szybkich przejazdów” – wskazano wpiątkowym komunikacie.
Cytowany w komunikacie minister infrastruktury AndrzejAdamczyk ocenił, że kolej odgrywa coraz większą rolę w polskich aglomeracjach.
„Również w Małopolsce nowe przystanki oraz inwestycjena liniach kolejowych znacząco wpływają na poprawę życia mieszkańców. Dziękiefektom Krajowego Programu Kolejowego budujemy kolej bezpieczną, komfortową iprzewidywalną” – wskazał Adamczyk.
Realizowana od 2017 roku przebudowa odcinka Kraków Płaszów -Podbory Skawińskie odbywa się w ramach dużego projektu modernizacyjnegoprowadzonego na linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim. Projekto wartości przekraczającej 250 mln zł finansowany jest z budżetu państwa.
Do tej pory na odcinku tym wykonano nowe perony na stacjachw Skawinie, Podborach Skawińskich, Opatkowicach, a na przystanku Kraków Sidzinaobok pierwszego już gotowego peronu budowany jest drugi. W zeszłym miesiącurozpoczął się kolejny etap remontu wiaduktu kolejowego nad ul. Podmokłą wKrakowie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na stacji Kraków Bonarka powstają dwa większe perony, a nadnimi budowana jest kładka, która połączy ul. Puszkarską z ul. Tischnera.Zlokalizowana będzie tam także nowa nastawnia. Nowe perony powstają również wSkawinie.
Budowane są nowe przystanki Kraków Opatkowice i SkawinaJagielnia, które znacznie zwiększą dostępność do kolei w tych rejonach miasta.
Jak podkreślił prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, pozakończeniu wszystkich tych inwestycji czas podróży pociągiem do centrumKrakowa skróci się do kilkunastu minut.
„Również na trasach łączących stolicę Małopolskiprzybywa przystanków oraz powstają warunki do wprowadzenia większej liczbypociągów” – dodał Merchel.(PAP)