Opóźnione pociągi w Katowicach. Przez awarię

inforail
07.03.2019 15:43

Uszkodzenie sieci trakcyjnej na ruchliwym szlaku kolejowym Katowice -Katowice Brynów spowodowało w czwartek po południu duże utrudnienia w ruchu pociągów. Jak podały Koleje Śląskie, część składów skierowano trasą okrężną przez Hajduki; pasażerowie powinni wziąć pod uwagę opóźnienia.

Jak wynika z informacji służb dyspozytorskich Kolei Śląskich, z powodu awarii sieci trakcyjnej między głównym dworcem w Katowicach, a przystankiem w dzielnicy Brynów, pociąg z Żywca, mający dotrzeć do Katowic o godz. 13.20, zakończył bieg w Brynowie. Także kolejne dojeżdżające do tego miejsca pociągi, kursujące między Katowicami a południowymi częściami województwa, zaczęły nabierać opóźnień.

Rzeczniczka KŚ Magdalena Iwańska poinformowała PAP, że powstałe w czwartek po południu i spodziewane do końca dnia utrudnienia dotyczą linii S7, S78, S6, S5, S4, a więc pociągów z i do Bielska-Białej, Żywca i Zwardonia, Wisły Głębiec, Rybnika, Wodzisławia Śląskiego czy Raciborza. Problemy dotknęły także aglomeracyjnego połączenia Tychy Lodowisko – Sosnowiec (przez Katowice).

Jak podała Iwańska, w czwartek po południu na miejscu pracowały służby techniczne państwowego zarządcy kolejowej infrastruktury, spółkiPKPPolskie Linie Kolejowe, jednak czas usunięcia awarii nie był znany.

Koleje Śląskie informowały, że część ich pociągów kursuje wahadłowo, jednym torem, obok uszkodzonego miejsca, inne były kierowane objazdem przez Hajduki (co wiązało się z opóźnieniami na trasie rzędu 20-30 minut); pojedyncze połączenia, szczególnie na linii Tychy Lodowisko – Sosnowiec, były na części lub całej trasie odwoływane.

Dwutorowy odcinek Katowice – Katowice Brynów jest jednym z najsilniej obciążonych ruchem szlaków kolejowych w woj. śląskim. Zarządca kolejowej infrastruktury, spółkaPKPPolskie Linie Kolejowe, w obecnej perspektywie finansowej zamówiła dokumentację jego rozbudowy – pod kątem środków unijnych po 2020 r.

Ogłoszenie na część dokumentacji dotyczącej odcinka w Katowicach przewidywało, że planowana przebudowa (…) obejmie wszystkie elementy infrastruktury kolejowej, a także zmianę układu dwutorowego na czterotorowy od Katowic Szopienic Płd. do Katowic Ligoty wraz z wyjazdem w kierunku Chorzowa Batorego”.

Chodzi o część projektu zarządcy kolejowej infrastruktury pod nazwą: „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich na obszarze Śląska, etap I: linia E 65 na odc. Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice Dziedzice – Zebrzydowice”.

Projekt ten obejmuje wiodącą przez woj. śląskie część kolejowego połączenia Warszawy z granicą państwa w Zebrzydowicach, a także ważne fragmenty kluczowych w ruchu regionalnym relacji Gliwice – Katowice – Częstochowa oraz Bielsko-Biała – Katowice.