Opóźnienie remontu na linii do Radomia. MI wyjaśnia przyczyny
Planowany terminzakończenia robót zasadniczych dla przedmiotowej inwestycji nie uległ zmianie iprzewidywany jest na IV kwartał 2020 r. dla odcinka Czachówek Płd. – Warka orazna II kwartał 2021 dla odcinak Warka – Radom – poinformował Marek Chodkiewicz,Podsekretarz Stanu w MI.
Jak wyjaśnił pierwsze prace budowlane (rozbiórkowe)rozpoczęto na przystanku osobowym Kruszyna w maju 2018 r. Ponadto na odcinkuWarka – Radom prowadzone były roboty polegające na wycince drzew i krzewów wpasie kolejowym. W zakresie prac projektowych do tej pory opracowano projektybudowlane oraz dokumentację do wniosków o wydanie decyzji o ustaleniulokalizacji linii kolejowej. Obecnie opracowywane są operaty wodnoprawne w celupozyskania niezbędnych pozwoleń.
W marcu 2018 r. PKP PLK SA złożyła wnioski o wydanie decyzjio ustalenie lokalizacji linii kolejowej dla odcinka Czachówek Płd. – Warka (LOTB). Wojewoda Mazowiecki pozostawił przedmiotowe wnioski bez rozpoznania z uwagina zakwestionowanie linii rozgraniczających inwestycje – obszaru ograniczonegoużytkowania. Obecnie przygotowywane są nowe projekty linii rozgraniczającychłącznie z mapami podziałowymi w celu ponownego złożenia wniosków o wydaniedecyzji o ustalenie lokalizacji linii kolejowej. Z uwagi na powyższe wystąpiłyopóźnienia szacowane obecnie na 4 miesiące w uzyskaniu decyzji o ustaleniulokalizacji linii kolejowej oraz pozwolenia na budowę dla tego odcinka.
W II kwartale 2018 r. złożono część wniosków o wydaniedecyzji o ustanowienie lokalizacji linii kolejowej dla odcinka Warka – Radom(LOT C, D, E). Kolejne wnioski planuje się złożyć w III kwartale 2018 r.Przesunięcie terminu złożenia pozostałych wniosków o wydanie ww. decyzjilokalizacyjnych wynika z przedłużających się uzgodnień z organami administracjiwodnej dotyczących ustalenia linii brzegowej. Obecnie opóźnienie w uzyskaniudecyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej dla tego odcinka wynosi 2miesiące.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„