Opóźnienie i spowolnienie prac na odcinku Warka – Radom. PKP PLK bez pozwoleń
PKP Polskie LinieKolejowe liczą, że przejazd po jednym torze na odcinku Warka – Radom, czyli nafragmencie linii łączącej Warszawę z Radomiem, będzie możliwy wraz zwprowadzeniem nowego rozkładu jazdy na kolei, czyli w grudniu tego roku -poinformował PAP prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Ireneusz Merchel.
„Robimy wszystko, żeby ruch na linii z Warki do Radomiapo jednym torze przywrócić od grudnia tego roku, wraz z wprowadzeniem nowegorozkładu jazdy” – powiedział prezes PKP PLK.
Merchel przyznał, że wcześniej zakładano, że ruch po jednymtorze z Warki do Radomia zostanie przywrócony od września. Prace spowolniłyjednak ze względu na brak pozwoleń na budowę.
„Nie mamy jeszcze wszystkich pozwoleń na budowę nalinii z Warki do Radomia, dlatego też nastąpiło spowolnienie prac. Wykonywanesą tylko te prace, na które uzyskaliśmy wymagane pozwolenie. W obecnej sytuacjinie widzimy możliwości przejazdu linią we wrześniu” – powiedział Merchel.
Odcinek Warka – Radom to fragment trasy łączącej Warszawę zRadomiem. Od października zeszłego roku pasażerowie na odcinku międzyCzachówkiem a Warką korzystają z nowych peronów na 2 stacjach i 4 przystankach.W Warce nad Pilicą ustawiono już dwa nowe mosty.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Docelowo na odcinku Warka – Radom pociągi mają kursować podwóch torach. Dotychczas linia była jednotorowa. W Warce wybudowany zostanienowy przystanek, co umożliwi lepszą komunikację i dodatkowy wiadukt nad liniąkolejową.
Po zakończeniu inwestycji, której wartość to ponad 825 mlnzł, najszybszy pociąg pokona trasę w czasie krótszym niż godzina. Z koleipociąg zatrzymujący się na wszystkich stacjach przejedzie w ciągu około 90minut. (PAP)
„