Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Opóźni się budowa szybkiej kolei w Kalifornii

inforail
04.10.2013 15:20

Zarząd Szybkiej Kolei w Kalifornii (CHSRA) poinformował, że prace związane z realizacją pierwszego etapu budowy szybkiej kolei w stanie Kalifornia nie rozpoczną się tej jesieni, tak jak pierwotnie przewidywano. Początek budowy opóźni się o kilka miesięcy, przy czym nie ustalono jeszcze dokładnej daty rozpoczęcia prac.

kalifornia_760

Na przeszkodzie do rozpoczęcia budowy stoją 2 pozwy sądowe, związane z wykupem nieruchomości. Obecnie od miesiąca trwają jedynie badania wstępne dotyczące gruntów.
Władze kolejowe mają wszystkie niezbędne pozwolenia, a także zakupiły niemal wszystkie grunty celem rozpoczęcia budowy 47-kilometrowego odcinka pomiędzy Fresno a Madera, znajdującego się w połowie drogi pomiędzy Los Angeles a San Francisco (miasta te dzieli dystans 371 mil = 593 km). Niezbędne są dalsze zakupy gruntów.
Budowa szybkiej kolei w Kalifornii była już kilkukrotnie odsuwana, m. in. ze względów finansowych w 2009 r. CHSRA ma przyznane 3 mld dolarów ze środków federalnych na budowę szybkiej kolei. Pieniądze te muszą być wydane przed wrześniem 2017 r.
Zarząd Szybkiej Kolei w Kalifornii CHSRA (California High-Speed Rail Authority) jest odpowiedzialny za zaplanowanie, zaprojektowanie, budowę i eksploatację pierwszej linii szybkiej kolei w USA. Kolej połączy najważniejsze regiony stanu, przyczyni się do rozwoju ekonomicznego i ochrony środowiska, powstania miejsc pracy, a także ochrony rejonów rolniczych i objętych ochroną przyrodniczą. Do 2029 roku linia szybkiej kolei ma docierać z San Francisco do Los Angeles w czasie poniżej 3 godzin, z prędkością ponad 200 mil na godzinę (320 km/h). System kolei zostanie przedłużony do Sacramento (86 mil z San Francisco, 137 km) oraz do San Diego (120 mil z Los Angeles, 192 km), osiągając łącznie długość 800 mil (1280 km) i 24 stacje. Dodatkowo, zarząd współpracuje z lokalnymi partnerami, tak aby wspólnie przeprowadzić modernizację kolei stanowej, co oznaczać będzie zainwestowanie miliardów dolarów w lokalne i regionalne linie kolejowe. Ma to przynieść spełnienie potrzeb transportowych 21 wieku. Tak w sposób ideowy zarysowany jest projekt szybkiej kolei na stronie kalifornijskiego zarządu.
Szybka kolej po części przebiegać będzie po trasie istniejących linii, a w części poprowadzona zostanie nowym przebiegiem.
Mapa pierwszego odcinka.