Opóźni się budowa szybkiej kolei w Kalifornii
inforail
04.10.2013 15:20
Opóźni się budowa szybkiej kolei w Kalifornii
Zarząd Szybkiej Kolei w Kalifornii (CHSRA) poinformował, że prace związane z realizacją pierwszego etapu budowy szybkiej kolei w stanie Kalifornia nie rozpoczną się tej jesieni, tak jak pierwotnie przewidywano. Początek budowy opóźni się o kilka miesięcy, przy czym nie ustalono jeszcze dokładnej daty rozpoczęcia prac.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na przeszkodzie do rozpoczęcia budowy stoją 2 pozwy sądowe, związane z wykupem nieruchomości. Obecnie od miesiąca trwają jedynie badania wstępne dotyczące gruntów.
Władze kolejowe mają wszystkie niezbędne pozwolenia, a także zakupiły niemal wszystkie grunty celem rozpoczęcia budowy 47-kilometrowego odcinka pomiędzy Fresno a Madera, znajdującego się w połowie drogi pomiędzy Los Angeles a San Francisco (miasta te dzieli dystans 371 mil = 593 km). Niezbędne są dalsze zakupy gruntów.
Budowa szybkiej kolei w Kalifornii była już kilkukrotnie odsuwana, m. in. ze względów finansowych w 2009 r. CHSRA ma przyznane 3 mld dolarów ze środków federalnych na budowę szybkiej kolei. Pieniądze te muszą być wydane przed wrześniem 2017 r.
Zarząd Szybkiej Kolei w Kalifornii CHSRA (California High-Speed Rail Authority) jest odpowiedzialny za zaplanowanie, zaprojektowanie, budowę i eksploatację pierwszej linii szybkiej kolei w USA. Kolej połączy najważniejsze regiony stanu, przyczyni się do rozwoju ekonomicznego i ochrony środowiska, powstania miejsc pracy, a także ochrony rejonów rolniczych i objętych ochroną przyrodniczą. Do 2029 roku linia szybkiej kolei ma docierać z San Francisco do Los Angeles w czasie poniżej 3 godzin, z prędkością ponad 200 mil na godzinę (320 km/h). System kolei zostanie przedłużony do Sacramento (86 mil z San Francisco, 137 km) oraz do San Diego (120 mil z Los Angeles, 192 km), osiągając łącznie długość 800 mil (1280 km) i 24 stacje. Dodatkowo, zarząd współpracuje z lokalnymi partnerami, tak aby wspólnie przeprowadzić modernizację kolei stanowej, co oznaczać będzie zainwestowanie miliardów dolarów w lokalne i regionalne linie kolejowe. Ma to przynieść spełnienie potrzeb transportowych 21 wieku. Tak w sposób ideowy zarysowany jest projekt szybkiej kolei na stronie kalifornijskiego zarządu.
Szybka kolej po części przebiegać będzie po trasie istniejących linii, a w części poprowadzona zostanie nowym przebiegiem.
Mapa pierwszego odcinka.
Władze kolejowe mają wszystkie niezbędne pozwolenia, a także zakupiły niemal wszystkie grunty celem rozpoczęcia budowy 47-kilometrowego odcinka pomiędzy Fresno a Madera, znajdującego się w połowie drogi pomiędzy Los Angeles a San Francisco (miasta te dzieli dystans 371 mil = 593 km). Niezbędne są dalsze zakupy gruntów.
Budowa szybkiej kolei w Kalifornii była już kilkukrotnie odsuwana, m. in. ze względów finansowych w 2009 r. CHSRA ma przyznane 3 mld dolarów ze środków federalnych na budowę szybkiej kolei. Pieniądze te muszą być wydane przed wrześniem 2017 r.
Zarząd Szybkiej Kolei w Kalifornii CHSRA (California High-Speed Rail Authority) jest odpowiedzialny za zaplanowanie, zaprojektowanie, budowę i eksploatację pierwszej linii szybkiej kolei w USA. Kolej połączy najważniejsze regiony stanu, przyczyni się do rozwoju ekonomicznego i ochrony środowiska, powstania miejsc pracy, a także ochrony rejonów rolniczych i objętych ochroną przyrodniczą. Do 2029 roku linia szybkiej kolei ma docierać z San Francisco do Los Angeles w czasie poniżej 3 godzin, z prędkością ponad 200 mil na godzinę (320 km/h). System kolei zostanie przedłużony do Sacramento (86 mil z San Francisco, 137 km) oraz do San Diego (120 mil z Los Angeles, 192 km), osiągając łącznie długość 800 mil (1280 km) i 24 stacje. Dodatkowo, zarząd współpracuje z lokalnymi partnerami, tak aby wspólnie przeprowadzić modernizację kolei stanowej, co oznaczać będzie zainwestowanie miliardów dolarów w lokalne i regionalne linie kolejowe. Ma to przynieść spełnienie potrzeb transportowych 21 wieku. Tak w sposób ideowy zarysowany jest projekt szybkiej kolei na stronie kalifornijskiego zarządu.
Szybka kolej po części przebiegać będzie po trasie istniejących linii, a w części poprowadzona zostanie nowym przebiegiem.
Mapa pierwszego odcinka.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024