Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Opolskie zakończyło projekt modernizacji taboru

inforail
07.05.2014 14:12

5 maja przedstawiciele opolskiego urzędu marszałkowskiego odebrali czwarty i zarazem ostatni w ramach projektu, zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny serii EN57AL. Trzy takie pojazdy znane są już pasażerom, ponieważ jeżdżą na liniach Kędzierzyn-Koźle- Opole Główne – Wrocław Główny, Wrocław Główny-Kluczbork-Olesno–Lubliniec oraz Opole Główne–Strzelce Opolskie–Gliwice. Pojazdy charakteryzują się nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. Zamontowano w nich nowe, asynchroniczne silniki, pozwalające na uzyskanie prędkości 120 km/h. Każdy zmodernizowany ezt posiada m.in. 180 miejsc siedzących, estetyczne i funkcjonalne, w całości klimatyzowane wnętrze, wygodne fotele, pomosty wjazdowe dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową, w tym poruszających się na wózkach, miejsca na rowery oraz wózki oraz toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Kabina WC zabudowana jest w systemie zamkniętym i wyposażona w przewijak dla niemowląt.
Dodatkowo każdy pojazd posiada dźwiękowy system informacji pasażerskiej oraz zainstalowane monitory, na których przekazywane są informacje dla podróżnych dotyczące m.in. trasy pociągu, godziny, ofert przejazdowych przewoźnika. Wyświetlane są także krótkie filmy reklamowe. Każdy ze zmodernizowanych pojazdów objęty jest monitoringiem wewnętrznym i zewnętrznym.
Pojazdy zostały wyremontowane i zmodernizowane przez konsorcjum firm Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego 'Mińsk Mazowiecki’ S.A. Odbiór czwartego zmodernizowanego ezt zakończył realizację kontraktu, na który Województwo wykorzystało środki finansowe pochodzące z Funduszu Kolejowego oraz rezerwy celowej budżetu państwa w wysokości 29,5 mln zł.
Województwo Opolskie posiada obecnie łącznie 15 sztuk pojazdów szynowych, w tym 11 z napędem spalinowym i 4 zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne, które znacznie poprawiły komfort podróży oraz wpłynęły na obniżenie kosztów realizacji oferty przewozowej.

Opolski EN57 po modernizacji (foto: OUM)Opolski EN57 po modernizacji (foto: OUM)Opolski EN57 po modernizacji (foto: OUM)